Bröllop och återseenden

Jag kom hem från träningslägret i fredags natt. Efter förseningar av bagage och sånt segt, så var jag hemma 02 natten till lördag. Fick packa om väskan och kolla upp lite logistik, vilket gjorde att 03 var det släckt i lägenheten och jag låg under täcket.

07.30 ringde klockan, upp och tillbaka till Arlanda för avresa till Göteborg. Det hade blivit dags för en underbar gammal vän att gifta sig. Jag har berättat tidigare om besök hos hennes relativt nybildade familj, bland annat
här.

Dagen gick i ett men trots tröttheten blev det en fantastisk tillställning. Brudparet var otroligt fina och hela sammanhanget gjorde att till och med undertecknad blev lite känslosam.

Enda nackdelen var att jag var tvungen att infinna mig i huvudstaden igen tidigt imorse. Näst sista träningsmatchen stod på programmet, hemma mot nykomlingarna Piteå. 2-1 och en halvdassig match spelmässigt. Personligen kändes det okej, rätt stabilt med några räddningar men målet får jag ta på mig.

Avslutningsvis vill jag berätta att helgen har gått i återseendets tecken. Först och främst träffade jag mitt förrförra lag på Arlanda på väg till Götet. Många spelare har ju hunnit försvinna vidare sen jag huserade där, men eliten finns kvar och det var kul att få en stund med dem.
Sen var det naturligtvis en hel mängd med återseenden på bröllopet, som sig bör. Brudparet med familj, brudens bröder med familjer, hennes kusiner och släkt, samt vänner man inte sett på länge.
Ytterligare ett otippat ansikte hann dyka upp, men idag. Det var en tjej jag spelat fotboll med i Underbara Uppsala, och som alltid var värdinna för de årliga sista april-festerna i gymnasiet. Det visade sig att hon var tränare för ett flicklag som precis spelat mot AIKs flickor 95.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback