Fjällresa

Vi har kampanjer eller säljtävningar på jobbet två gånger om året, varför undertecknad var på Gotland i våras. Se här och här. I vinter är det dags för en tredagarsresa till Stöten och även där är jag kvalificerad. Vi åker imorgon bitti och stannar till söndag kväll, ska bli skönt med ett avbräck från vardagen! Skoter är höjdpunkten på schemat för mig.
_________________________________________________________________________

Jag hade en kund nyss som använde det i mina kompiskretsar nästan kultklassade uttrycket "sweet" från filmen Dude, Where's My Car. Det var länge sen, dags att återinföra det känns det som! Detta får mig osökt att tänka på den osannolikt heta Ashton Kutcher.. Mums.

_________________________________________________________________________

Apropå stekare, som jag skrev om här.

Hittade av en slump följande från min midsommarberättelse 2007:

"Efter detta förflyttade vi oss till verandan utanför friggeboden som skulle bli vår nattvist. Ölspel och liknande gjorde att stämningen ökade till en om möjligt ännu högre nivå. Många roliga kommentarer som toppades av följande:
-"Vad är en schteekare?"
-"Schteekare? Haha! Stekare..det är typ en brat.."
-"Jasså, en bratt!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback