Dagens fråga

Vad är en stekare?

Lunchdrivet med Tessan fortsatte även idag som ni förstår.. Plötsligt kommer det fram att hon inte har en aning om vad begreppet stekare innebär. Tydligen hade detta kommit fram redan under den ruskigt lyckade festen i lördags (läs: megatabbe att missa den, ni vet vilka ni är!).

För att underlätta Tessans språkliga problem så erbjöd jag mig att köpa en ordbok åt henne, vilket av någon outgrundlig anledning var ett föga lyckat förslag.. Istället erbjuder jag nu hjälpen officiellt och rakt ut i etern via bloggen. Jag hoppas på större framgång den här gångnen ;)

Innan jag länkar till ordförklaringar, bilder och liknande så måste jag faktiskt försvara henne. Kommer man från middle-of-nowhere på den östgötska slätten eller vad man kallar det bortglömda området utanför alla olika Köpingar.. Så är det inte konstigt om man aldrig hört ordet stekare. Därför fastslår vi härmed, en gång för alla: Mjölby har inga stekare!

Ordets egentliga innebörd:
Wikipedia och Susning.nu.
Sevärda sidor i sammanhanget: Stekare.com och Stekare.se.
Resultat från Googles bildsök:

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback