Hemresa över påsk

Tidigt på fredagen, något sliten av bravaderna på after worken dagen innan, satte jag mig på tåget hem till underbara Uppsala. Vanligtvis föredrar jag snabbare och smidigare färdmedel (läs: flyg eller bil), men den här gången gjorde min ekonomi något oväntade glädjeskutt inför bokningen. Under 300 kronor fram och tillbaka är nästan pinsamt billigt.

Väl framme på eftermiddagen bjöd päron och lillasyster på mat samt trevligt sällskap. Trots detta kunde jag inte undvika att somna en stund i soffan, men vem kan hålla sej vaken under Let's dance? Tyvärr åkte dom till Småland morgonen efter, så det blev allt för den gången.

Jag har en skön gammal lagkompis som flyttat hemifrån och jag har av diverse anledningar inte varit på besök i lyan ännu. Något det blev ändring på under lördagen: några timmar med smoothie och digestive (underskattad kombination), skitsnack och uppdateringar + lite Guitar Hero.

Under kvällen blev det fler kära återseenden, storasyster med kille bjöd på middag + återigen lite Guitar Hero och sen mötte vi upp storebror med fästmö. Lite bowling och en del öl gjorde en helkväll som bestod av diverse ältande av familjen, tidiga hemgångar och snygga vurpor. Senare mötte jag upp en saknad (trots att även hon bor i Götet numera) födelsedagsfirande kompis med sällskap.

När dusch och mat med syrran + kille var avklarat på söndagen så blev det några horisontella timmar i deras mysiga lägenhet..soffa och film närmare bestämt. När energin kom tillbaka hyfsat så åkte jag till den kompis som näst efter familjen saknar mig mest i underbara Uppsala. Jag får ofta den bestämda frågan "-När ska du flytta hem?". Hon pluggar till sjukgymnast och lirar i tvåan. Hon och hennes kille hyr en lägenhet i andrahand i bra läge.. Vi spelade Fifa på Xbox 360 (noterar 360 på den mentala inköpslistan), skrattade åt deras knasiga nyinförskaffade kanin och åt gott.

Måndag och sista dagen hemma för den här gången hade jag egentligen inga planer förutom att hämta upp min efterlängtade iPhone! Mer om den i ett senare inlägg. Återigen bjöd storasyster, hennes kille å hans kompisar upp till mat och filmer. Tre stycken närmare bestämt, och efter det kände jag att helgen verkligen var maximerad.
Trots det var det med en stark känsla av vemod som jag satte mig på tåget tillbaka till västkusten och verkligheten på tisdagmorgonen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback