After Work i torsdags

När vi fotbollsspelare väl har en ledig eftermiddag har det näst intill aldrig hänt att även dagen efter är fri från jobb och träning. I torsdags var undantaget som bekräftar regeln, och naturligtvis tog vi inte tillfället i akt för att vila lite.. Påsk följde ju trots allt, vilket för den här gången innebar vila i kubik å kvadrat och allt vad det heter. Sagt och gjort, vi samlade ett gäng ölsugna kompisar/kollegor/lagkompisar och gick all inRestaurang Victoria med öl för 25 spänn.

Diverse för världsordningen ytterst viktiga saker hände, konstaterades och sades. Ett axplock:

Väl på plats, cirka 20 minuter före stället öppnade var det så bråttom med ölbeställningarna att det blev aningen förvirrat: "-Öl? Ja, en flat!" Är det någon mer än T som hört talas om den sorten, eller är det något hon indirekt försöker berätta för oss?

Något senare när samma T insåg att det var hennes tur att bjuda en runda i baren: "-Ni dricker ju som gamar!" Jag har bara hört talas om att dricka som en svamp.. Mental anteckning till framtida följdfråga: exakt hur dricker gamar?

"-Klockan åtta kommer Therèse vara KANANA!" Fortfarande samma T som gör högljudda konstateranden om sig själv i tredje person. Dock inte till oss runt bordet, utan till någon okänd stackare i andra änden av telefonen.

P pratar om något med glimten i ögat: "-Men grejen e den.. Jag har ett förhållande." J som sitter bredvid och inte riktigt lyssnat från början svarar högt och med lite skräckblandad förvåning: "-VA!? Med mig!?"

Kvällens följetong byggde på en ruskigt kryddad story om samma P. Han ska vid okänt tillfälle och i okänt sammanhang frågat T följande: "-Vill du ligga?" Eller hur var det nu.. Hade han verkligen sagt det? Det ältades iallafall i torsdags i alla dess former.

Kvällens absolut viktigaste fråga: Vem fan har en korvinspirerad denniskortlek i handväskan!?

Någonstans bland alla urspårningarna konstaterade vi the affärsidé of affärsidés: Snus under armen. Snälla, fråga inte varför. Eller hur. Vi konstaterade bara att.

"-Klockan e full å jag vill ha sex!" Eller hur var det nu, "Anna-Karin"?

Nånstans när S tar kort åt fel håll och inte förstod det förrän efter typ tredje försöket, så insåg jag att det var dags för mej att säga tack och hej.


Kommentarer
Postat av: P

ojojoj. Vad hände? Värt att nämna är att, under kvällen, frågade T mig flertalet ggr om jag ville ligga med henne. Haha

Postat av: Anna-Karin

Hmmm, hade denna AW något med att jag vaknade 14.30 dagen efter måntro.... Overkligt, hur faaan kan man sova så länge?! Men kul va re:)

2008-03-27 @ 09:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback