Framtidsplaner

Sista tiden har jag funderat en del på framtiden och vilka vändningar livet kan tänkas ta framöver. Det ligger över ett år framåt i tiden, men det känns ändå viktigt att ha en plan, och naturligtvis också att sätta upp mål och delmål.

Frågorna är många och svaren är få eller rent av obefintliga. Jag har pratat om viljan att bli polis sedan tidiga tonåren, eller om möjligt ännu tidigare. Men möjligheterna är begränsade då utbildningen bara finns på en intressant ort, samt att ansökningstiden är ett år innan utbildningen påbörjas.

Därför har även tankar på juristutbildning väckts, men även där är det en hög procent beslutsångest. Tur att jag har tid på mig innan det känns viktigt att bestämma något.

Samtidigt infinner sig en avlägsen undran: När? Var? Flytta till Underbara Uppsala? Eller tillbaka till grymma Göteborg? Kanske till och med stanna i huvudstaden??

Fotbollen är inte med i dessa tankar alls, av naturliga skäl. Det är omöjligt att veta var jag står och hur jag känner om över ett år framåt. Det känns skönt faktiskt, att kunna fokusera på att utvecklas så mycket som möjligt just nu. För att sedan känna efter och se vart detta kan leda.


Kommentarer
Postat av: clarissa

GRYMMA GBG, GRYMMA GBG, GRYMMA GBG, KOM HEM!!

2009-09-28 @ 17:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback