Att fråga om vägen

De senaste månaderna har jag blivit stoppad på gatan i Huvudstaden ett tiotal gånger. Det handlar om turister som ska fråga allt om var tunnelbanan går, vilken buss som tar dem till ett visst ställe, till vad gatan de står på heter. Dock är det sällan jag ser andra bli utsatta för samma frågeställningar.

Min fråga till turisterna är nu: why me? Ser jag trevligare ut? Ser jag ut som en typisk stockholmare? (Hemska tanke). Eller ser jag bara allmänt kunnig och världsvan ut? Skämt åsido, problematiken avtecknar sig oftast i att undertecknad mestadels har iPhonehörlurarna i öronen. Således hinner alltså frågeställaren nästan prata klart innan jag ens ser att jag blir tilltalad, och måste oftast fråga om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback