Johan Falk

Säg vad ni vill, men jag hade inte sett en enda av filmerna förrän för en dryg månad sedan. Emser tjatade hål i huvet på mig för att vi skulle hyra de två nya som kommit. Sagt och gjort, vi såg Gruppen för särskilda insatser och Vapenbröder samma kväll.

Undertecknad måste påpeka att jag vanligtvis inte är speciellt imponerad av svenska kriminalfilmer, men de här har något extra. Kvalité rakt igenom. Ja, jag är lyrisk.

Några dagar senare avverkades film tre: National Target, och fyra: Leo Gaut. Där någonstans insåg jag att jag skulle bli tvungen att se de tre första filmerna från millenieskiftet också. Lyckligtvis upptäckte jag att Slangen och Mange faktiskt hade en oöppnad box med alla tre: Noll tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen.

Igår såg vi alltså de två sista, först Operation näktergal och sedan De fredlösa. Frågan är nu vilken som egentligen är den bästa. Omöjligt för mig att svara på. Helt omöjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback