Världsklasshelg

Lillasyster har varit i Spanien en tid. I onsdags kom hon hem, och första anhalten när vår storasyster hämtat henne på Arlanda, var bästa lägenheten i Sumpan. De drack vin, men undertecknad fick tyvärr hålla sig till vatten. Vi ältade musik och det mesta annat. Minst sagt en lyckad kväll, och det var riktigt roligt att vi var samlade igen.

Torsdag innebar röd dag och ledigt från jobbet. Bortamatch i Svenska Cupen stod på programmet, vilket inte blev så mycket att orda om; det blev en stabil 0-4 vinst och vi är vidare till nästa omgång. Dagen fortsatte i familjens tecken, vi såg film och mös i soffan men den här gången hemma hos storasyster med familj.

Fredagen gick ut på återhämtning, fotbollsträning och att bara ta det lugnt och njuta av ledigheten.

I lördags tränade jag dubbla pass: ett tufft fotbollspass på morgonen och ett tungt gympass på eftermiddagen. Var minst sagt mör när vi satte oss i bilen norrut igen. K och N har äntligen fått tag på en studentlya i underbara Uppsala, och bjöd alltså in för film och mys i den grymma soffan från fyndhörnan på Ikea.

Sista dagen i långhelgen var lugnare än de tidigare. Vi (Nesta inkluderad) mös på balkongen i solskenet tills det var dags att åka till Väsby. En av mina bästa vänner spelade match, och självklart ställer jag upp i publiken när jag väl är ledig. Hon heter inte Målgöraren på min mobil utan anledning, hennes målsinne finner inga gränser. Det har gått så långt att jag blev smått chockad när hon hamnade i målprotokollet för en assist och noll mål.


För övrigt är det beställt och bokat nu, sovloftet kommer på plats i slutet på nästa vecka. 
ettrumtill.se rekommenderas, bilder på resultatet kommer såklart! Ett smakprov så länge:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback