Svininfluensa

Jag hade feber redan efter träningen i tisdags. Envis som jag är så inbillade jag mig att jag mådde tillräckligt bra för att jobba på onsdagen. Dumt kan tyckas, för på kvällen mådde jag ännu sämre än dygnet innan. Idag har jag alltså varit mogen och klok: stannade hemma både från jobbet och träningen, även om det kliar ordentligt i fingrarna. Rastlös är bara förnamnet.

Har fått uttryckt oro för svininfluesa från omgivningen. Läser således på
vardguiden.se om symptomen på det som tydligen numera kallas "nya influensan A/H1N1":

"Tecken på nya influensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken på nya influensan är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk, frossa och trötthet. Nya influensan kan också ge diarré och kräkningar."

De fetstilta orden är alltså symptomen jag har/har haft. Känns som att lite väl många stämmer. Eller vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback