Kung Quentin

Vi såg Death Proof på Canal+ igår kväll. Undertecknad älskar allt som oftast det herr Tarantino tar sig för, så även den här gången. Kortfattad handlig enligt canalplus.se:

"Kurt Russell spelar en av senare års mest skräckinjagande seriemördare i Quentin Tarantinos hyllning till 70-talets exploitation-filmer."

Han har ju ingen dålig karriär bakom sig, eller vad sägs om grymma fyrlingen Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Kill Bill I och Kill Bill II? Insåg i skrivande stund att det faktiskt finns andra Tarantino-filmer jag inte sett. Fy skäms! Tur i oturen, då har jag något att fylla sjukdagarna med.


Kommentarer
Postat av: malin.

Ja alltså.. Jag gillade den, trots att det var våldsfilm med propagandabudskapet "tjejer kan". (; I slutet var min reaktion i stil med "WAO! Vad hände där egentligen?" Haha. Hoppas att allt är bra med dig. Krääms


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback