Regelbrott

På träningen idag blev jag ordentligt sur efter en situation. Inte på spelaren, utan på ledarna som tillät målet som blev följden av situationen. De flesta av er vet säkert hur hetsigt det kan bli i spel fyra mot fyra på träning.

Spelaren följde mig åt båda hållen när jag skulle rulla ut bollen i ett trängt läge. När jag väl släppte bollen sträckte hon ut benet, snodde bollen och gjorde mål. Ett regelbrott i mina ögon. Ingen frispark, och inte ens vid diskussionen efter träningen fick jag medhåll. Var tvungen att se efter på svenskfotboll.se, för att inte riskera att börja gasta på domaren i en liknande situation på match.

Saxat ur årets upplaga av regelboken:

"En indirekt frispark tilldöms också motståndarlaget om en spelare, enligt domarens uppfattning, begår någon av följande fyra förseelser: ..... förhindrar målvakten från att spela ut bollen med händerna."

Jag tycker inte om att ha fel, även om jag blivit bättre på att erkänna när jag väl har det. Framförallt hatar jag att ha fel när jag är hundraprocentigt övertygad om att jag har rätt. Så ta inte för allvarligt på det här inlägget, utan se det som ett statement: jag hade rätt återigen ;-) i detta nu förpassar jag situationen till historien och går vidare. Tar bara med mig en i övrigt bra känsla från träningen till morgondagens övningar.



Kommentarer
Postat av: frida

Hahaha Bacon!!! Bäst e du!! Jag hade också blivit vansinnig!!! kram på dig // pingu

Postat av: bacon

pingu! visste att du om nån skulle förstå det här inlägget! :)

2009-06-03 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback