Imorgon reser vi vidare

Igar madde T battre, vilket vi markte da hon pa stranden klackte det nya uttrycket "Det ar toppen pa i:t!". Vi forstod att hon menade antingen "Det ar toppen pa isberget." eller "Det ar pricken over i:t.". Men vilket? Darom strider de larda, men det ar fortfarande ytterst oklart.

Det finns mycket kul man kan ha, molnen till trots. Eller?
Till att borja med slog vi vad om vad klockan var nar vi ledsnat pa att ligga pa stranden i duggregn: T gissade 11.15, K trodde pa 11.30 och jag satsade pa 11.45. Extremt bra gissningar, klockan var 12.45..
Sedan nar vi gatt upp pa rummet, fick jag och T gissa hur manga trixningar K skulle klara med var beachboll. Jag gissade pa 7, T chansade pa 2. Om K skulle klara 7 eller fler, sa skulle jag bjuda henne pa en ol plus att vi skulle borja appladera. Hon klarade 8 stycken, jag tror aldrig att vi har sett henne sa barnsligt glad nagonsin.

Nar vi satt och at lunch pa vart frukosthak, diskuterade vi vart en tandlakare skulle kunna finnas pa on. Vi spanade aven lite, men nar vi borjade bli seriosa igen stod K for sin skona kommentar: "Men vi kan ju fraga nagon. Tooth Doctor, eller vad heter det?" hennes annars sa felfria engelska var plotsligt bortblast..

Vi bestamde oss att forsoka styra upp var resa vidare till Phi Phi, och fick hora att det skulle finnas en resebutik som kunde fixa speedboat direkt dit. Vi borjade promenera at det hall vi visste att Pharmacy lag, och det hela slutade med att vi hittade apoteket men inte resebutiken.. T blev svag och undertecknad borjade kanna av skav fran de nya flippen, sa vi tog en taxi och lat K ga tillbaka. Hon skulle kolla upp resan pa egen hand, samtidigt som T behovde ett USB-minne da hennes kamera kraschat igen. I Canon-affaren, dar T kopte sitt efterlangtade USB, hittade jag en kamera. Mer om det i nasta inlagg, men jag gick iallafall tillbaka och kopte kameran nagon timme senare.

Igar var engelsmannens sista kvall pa Langkawi, idag har de akt vidare till Kuala Lumpur. Det, och att T antligen var pa benen igen, firade vi genom att forst ga tillbaka till Viva Italia och sedan fortsatta till samma irish pub som vi traffade Luke och Paul pa forsta gangen. Nagra ol och en jagershot senare (T holl sig till vattnet) drog vi ner till Babylon, dar vi antog att vi skulle hitta grabbarna. Det blev en lyckad kvall, var grymma kortlek och spelet The Busdriver fyllde engelsmannen, deras landsman till nyfunna vanner samt Sara, en skansk tjej som pluggar i Malaysia.

Imorse vaknade vi ofortjant valmaende, tog oss ner pa stranden och sa plotsligt dok antligen solen upp igen. T blev svag efter nagon timme, febern verkar inte ha gett upp helt an. Efter fem timmar pa stranden var det inte jag som gav upp for att jag brant mig i vanlig ordning, utan K som tyckte vi kunde ga upp pa rummet. Vi har bokat forsta etappen i morgondagens resa: Baten Langkawi - Satun, Thailand. Sedan tanker vi ta en minibuss eller taxi pa plats, for att ta oss till Krabi dar baten till Phi Phi gar. Lite tidspress, men med tanke pa hur bra allt gatt med resandet hittills, sa borde vi klara det. Peppar peppar!

Kommentarer
Postat av: malin (hur konstigt tror du inte att det känns att inte skriva svensson här? ;P)

http://www.youtube.com/watch?v=DJ6CcEOmlYU

2009-12-04 @ 10:38:57
URL: http://mgrudemo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback