Avslutningsvis

Jag har haft fullt upp sen vi kom hem. Samtidigt har jag funderat på hur jag ska kunna knåpa ihop en värdig avslutning på en osannolikt fantastisk resa. Svaret blev att det inte går. Samtidigt är det mer som skulle behöva sammanfattas: första året som boende i huvudstaden, första året på mitt tredje försäkringsbolag samt första året som spelare i Sveriges mest hatade klubb.

Ingångsvägarna är många och tankarna snurrar. Jag nöjer mig med att tala om att de sista dagarna på resan var avslappnade och festfria, vi pressade det sista i solen och såg till att shoppa samt fixa det sista inför 36-timmarsresan. Tänk att en månad kan gå så fort men ändå så långsamt..

Helgen efter hemkomsten spenderade jag i Underbara Uppsala. I lördags stod kusinträff hemma hos storasyster på schemat, ett mycket trevligt initiativ! Det var första gången vi samlas utan föräldrar och resten av släkten, men absolut inte sista gången. Vi drack glögg, åt god mat, umgicks och tittade på mina bilder från resan.

När två av kusinerna gick vidare till diverse fester, valde resten att se haussade filmen
Avatar. Inget dåligt beslut visade det sig, då vi var överens om att James Cameron lyckats igen och att det är den bästa nya filmen på bra länge. Eftersom det blev sent och vi hade planer för söndagskvällen, så valde jag att sova kvar.

På söndagen gick vi en promenad Årsta runt i det grymma vintervädret. Storasyster och systerdotter skulle på julstök hos någon kompis, så jag och minikusinen hyrde film och kröp ner i soffan. Några timmar senare hämtade vi upp julstökarna och åkte in till stan. Middag med samma kusiner som dagen innan, plus farmor och farfar på fina och fräscha Villa Romana. Gudomlig mat och riktigt trevligt att träffa släkten utan att det var julafton eller någons födelsedag för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback