Utlandsplaner i vinter

Fick ett hetsigt samtal i eftermiddags. Tess och Clarissa, mina trogna resekompisar från Thai 07 och 08, vill redan nu boka in vinterns resa. Undertecknad är inte sen att haka på, men är inte lika sugen som de andra på Thai #3. (Nån annan som ska med? Säg till! Likadant om du har tips om resmål..)

På grund av ovanstående telefonsamtal så skickade jag just följande mail:


Ämne: Tre resmål
Från: baecklund
Skickat: den 20 april 2009 22:10:57
Till: Clarissa; Tessan


Har sökt på lite olika forum å fått fram tre bra förslag:

Cuba
Frågan:
"Tjena!
Som rubriken lyder, sol, bad och party i vinter? Var ska man åka? Enda kravet är att det ska vara billigt. Både resa, boende och leverne ska alltså vara billigt. Förslag?
MVH//Tommy"
Svaret:
"CUBA!!!"

Flyg har jag sökt lite snabbt och hittat 8 363:- på travelpartner.se med en mellanlandning i Madrid.

Mer info:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kuba


Jamaica

Skit i frågan, här går vi direkt på svaret:
"Hej!
Jag vet vart jag skulle åka. Jamaica - karibiska havet, både varmt och vackert, finns även många spännande utflyktsmål som t ex Bob Marleys födelseplats Nine Mile, Port Antonio, stället med lagunen där filmen Blue Lagun spelades in, Negril med sin låååånga sandstrand och romantiska solnedgångar mm mm Jamaica har också vacker natur med sina tropiskt gröna kullar, trevliga coola människor. Många sköna ställen att dansa hela natten som t ex Pier One i Montego Bay. Flygpriser brukar vara hyfsat billiga kring nov-dec. Ja, jag vet vart jag skulle åka ..."

Flyg dit kostar 5 968:- med British Airways. Mellanlandning i London.

Mer info:
http://www.rucksack.se/jamaica.asp


Mexico

Återigen direkt på svaret:
"Jag och min man har varit i mexico och i Playa Carmen två gånger. Jag tror att det kan var ett tips väl värt för er att kolla upp. Massor med uteliv och barer, vackert land, god mat, och massor at se och göra; bada i turkost vatten med vita sandstränder. Snorkla i cenoter =kristllklart vatten i öppna grottor, simma med delfiner, simma med vilda jätteköldpaddor. Segla hobycats, massor av ruiner efter maya indianer. Trevliga mäniskor, och en hel del shopping om man vill."

Haka inte upp er på att hon varit där med sin man, min syrra har varit på två-tre festresor i Mexico och verkar minst sagt ha gillat det!

Flyg 5 622:- med flygstolen.se. Återigen mellanlandning i London.

Mer info:
http://www.rucksack.se/resmal/mexiko/ 


Avslutningsvis: Mexico eller Jamaica är mina personliga favoriter just nu. Vad säger ni!?

PUSSSSSS till mitt kära resesällskap!

Kommentarer
Postat av: John-John

Utan att tveka - Indonesien!! Vi skulle va där i två veckor, blev kvar 10. Lite dyrt att ta sig dit, men sen kostar typ allt 1 spänn. Sjukt bra party och surfning på Bali, grym dykning och otrolig natur på öarna runtomkring och allting för 1 spänn! Brasilien är annars ett grymt bra alternativ!

2009-04-21 @ 00:56:31
Postat av: baconi

men har hört att det e regnperiod på Bali då? (vi tänker typ 20 nov - 20 dec)



Brasilien har mitt resesällskap röstat ner, de tycker att det (samt de tre alternativen ovan) är för ..farligt..?

2009-04-21 @ 21:22:36
Postat av: skaeva

Har varit i Brasilien. Det var fint men kan nog hålla med om att det inte är världens bästa plats att åka till om man är tre svenska tjejer. Vi var tio (blonda fotbollstjejer) som aldrig lämnade hotellet om vi var färre än fyra. Mycket droger och våld tyvärr... Själv blev jag vittne till en otroligt obehaglig påkörning där en man körde över två personer två gånger om... Så njae.. Cuba och Jamaica däremot har jag vänner som varit på och de har bara lämnat positiva omdömen! Hoppas du trivs i storstan! Puss!

2009-04-22 @ 10:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback