Hostmedicin smakar köttbullar

När jag var liten gillade jag inte smaken av hostmedicin. Det gick så långt när jag var runt fem, att jag vägrade. Min uppfinningsrika mamma vägrade ge med sig, utan kom på den eminenta lösningen att ge mig en kall köttbulle direkt efter jag svalt medicinen. Kan låta obehagligt eller konstigt, men som barn tänker man något i stil med "hostmedicin som är usch + köttbulle som är gott = mums!"

Associationerna kommer nu eftersom jag varit mer eller mindre däckad i en vecka nu, och på eget ofrivilligt initiativ varit i princip inspärrad i lägenheten för att bli frisk. Symptomen har varit många och har bemötts av varierande glädje: tappad röst, feber, snuva, nysningar, halsont, huvudvärk samt ovan nämnda hosta. Tackarrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback