Höstbudget

Sista halvåret har det blivit en del stora inköp för undertecknad. Beräknade sådana, men det känns ju ändå av i den annars rätt ordnade ekonomin.

Det räcker inte med bilköpet i maj, bilsemester i juli och service på bilen i augusti. Jag har hunnit med att boka och betala resan till Thai i vinter (favorit i repris), köpa 30-moppe (som en del i min höstbudget, jag kommer till det längre ner), och skaffa katt (Nesta är en galet charmig hårboll).

Höstbudgeten går ut på att spara ihop fickpengar till resan. Den ser ut som följer:
- Klädköp? Tradera.se
- Transport till jobbet? Moppe = gratis parkering.
- Onyttig / dyr mat? Glöm det.
- Utgång? Lång förfest samt gratistaxi direkt hem.
- Hemresa till underbara Uppsala? Sterling.dk

Antar att ni fattar galoppen. Sådär har det sett ut nu ett tag, och jag längtar efter den välförtjänta gratisbelöningen: klunsvinst mot brudarna om beer bucket på Carlitos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback