Thailand del 1

Flygresan gick bra. Over forvantan faktiskt, vi ar jattenojda med FinnAir. Dock radde viss forvirring om vart vi skulle och hur vi skulle ta oss dit bland mitt resesallskap:
"-Nu ska vi till Hellski!" Klara laste pa biljetten vart vi skulle mellanlanda. Vad heter Finlands huvudstad egentligen?
"-Jag vill bara ga pa taget!" En otalig Tessan under mellanlandningen. Dock ar fragan om vi skulle tjana nagot pa att aka tag istallet for flyg till Bangkok, oavsett hur sega de ar vid boardingen.

Val framme i Bangkok sa var det skont att faktiskt ha varit dar forut, vi slapp de riktigt klassiska blasningarna som t.ex. fast pris pa taxin fran flygplatsen. Taximeter sa vi vanligt men bestamt och chaufforen sag lite moloken ut.

Khaosan Road ar ett beprovat kort for oss, och det var precis sa fantastiskt underbart som vi mindes det. Boendet blev aterigen Rikka Inn, darmed sagt att mycket pa den har resan hittills har gatt ut pa att aterbesoka favoriter fran forra aret. Vi stannade i Bangkok lite mer an ett dygn nu pa vagen ner, planen ar att det blir fler dagar dar med shopping infor hemresan.
Under dygnet hann vi med ett antal behandlingar (manikyr, pedikyr, vaxning, oljemassage, thaimassage, klippning osv), men aven shopping och rent av en piercing for sallskapet.

Vi kom pa den briljanta iden att ta nattbussen till Krabi for att ta baten darifran, vilket pa idestadiet skulle spara oss bade resetid och pengar jamfort med att flyga for att sen byta till samma bat. Sagt och gjort, satena pa bilderna var ju jattefina och 750 Baht var inget att braka om.

Jag kan saga sahar. Ingen av oss kommer nagonsin att forsoka pa oss motsvarande resa igen. Tessan madde skit och spydde flera ganger pa bussens oerhort snuskiga toalett utan spolfunktion. Klara och undertecknad sov nog inte mer an en timme var pa den 12 timmar langa bussresan, framst beroende pa extremt obekvama saten med noll mojlighet att falla bak ryggstodet pga de storda britterna bakom oss. En upplevelse rikare kom vi, trots allt, glada i hagen till ett mulet Phi Phi.

Val framme haglade vara i-landsproblem over oss: Jong's Guesthouse var fullbokat samtidigt som Carra gick inte att fa tag pa pga diverse mobilproblem. Efter en stunds sokande hittade vi ett halvskabbigt litet Hostel till hak med fan room, dubbelsang pa tre och gemensam toalett-dusch med ovriga boende. Skit samma tankte vi, skulle ju anda sova som dackade salar efter den bussresan. Vi checkade in i det minimala rummet, hann med ett traningspass och gick slutligen ut for att leta reda pa Carra.

Eftersom vi visste vilket hotell de bodde pa, sa gick vi dit. De hade hunnit ga ivag fra rummet sa vi sokte vidare, da var vi valdigt nojda att Phi Phi inte ar storre an vad det ar. Vi hittade henne med en Chang i handen pa en restaurang med hennes klockrena resesallskap: Maria och Fredrik. Vi slog oss ner och borjade en vardig forsta kvall pa Phi Phi. Vi hann med att spela biljard (jag och Fredrik vann inte, gramer mej fortfarande), ata banana pancake with nutella, dricka ol, bli bjudna pa shots och flasha diverse kroppsdelar ofrivilligt. Vi sov gott i vart mini-fanroom. Maria och Fredrik akte vidare morgonen efter.

Forsta soldagen pa Phi Phi var mulen, men solen tar ju som bekant genom molnen sa vi drog ner pa beachen med var nyinkopta volleyboll. Vi hann med ett antal omgangar gris med tillhorande snygga flakningar. Jag later det vara osagt om det var jag eller Klara som stod for den snyggaste, ett som dock ar sakert ar att hela Phi Phi vibrerade likt en mindre jordbavning mer an en gang nar barbamammorna slangde sig.

Fotbollsnordarna drog ut pa en loparrunda, sa Klara softade ensam en stund. Det blev en bra dag igar, framst med tanke pa helkvallen det bjods pa efter traningen. Vi gick ivag och letade restaurang, och nar vi stod utanfor en som var full och forsokte vardera om det var vart att vanta 10 minuter for att fa ett bord, sa borjade vi snacka lite med nagra svenska grabbar som satt pa restaurangen. Slutligen bestamde vi oss for att hitta en annan restaurang men nar vi gick vidare darifran for att ta en ol nanstans sa hittade vi samma grabbar igen. Vi bestamde oss for att hanga pa dom till Hippe Bar, dar det utlovades brinnande hopprep och en given kluns om att hoppa nagra ganger i det.

Det blev en lang kvall, jag och Tessan slackte pa rummet 6.30 pa morgonkvisten. Det hanns med bade hemmamatch, nattligt bad, hundratals klunsar om diverse mer eller mindre viktiga eller konstiga saker. Dessutom lyckades vi gora nattvakten pa vart Guesthouse forbannad, vilket resulterade att han gick upp och vackte en somnig Carra. Sammantaget var kvallen valdigt lyckad, och vi hangde med de stortskona grabbarna aven idag pa beachen. Solen tittade fram idag sa nu ar vi skara som fyra sma grisar. Behover jag saga att det blir valdigt stadat for oss ikvall?