Det blev en bra helg

I fredags värmde kollegorna på jobbet upp med fördrink på terassen samtidigt som vi fotbollsnördar tränade i värmen. Direkt efter träningen så mötte vi upp på Barken Viking för italiensk buffé, mingel och allsång till en störtskön trubadur. En trevlig, men desvärre vit och lite väl tidig, kväll med många skratt avslutades med hemskjuts av fotbollskollegorna som också skulle med på lördagens match.

Matchen, ja. Galet varmt och bländande spel trots obefogat bänknötande från min sida. Välförtjänt fullpoängare gjorde att hemresan med syrrans nya bil gick extremt smärtfritt. Väl hemma grillade jag, syster, systerdotter och systers bästa kompis på innergården. God mat, några kalla öl, trevligt sällskap (en kollegas kompis bodde tydligen i uppgången bredvid mig så de va ett gäng som grillade och hängde på gården samtidigt), dansmattemaraton, kubb och spontanfotboll blev en oslagbar kombination.

Söndagen innebar hyfsat tidig hemresa för mina besökare. Jag mötte istället upp bland annat K.F och E.S vid Delsjön, vilket resulterade i en tropisk eftermiddag med årets första dopp, om än bara i en sjö so far.. Därefter styrde vi upp resten av gänget (läs: T.A, K.M-R och C.L) och grill modell galet gott följt av lite mys i soffan.

Är alla helger resten av sommaren hälften så lyckade vädermässigt, så är jag beredd att förlåta ett och ett halvt år av konstant regn i Götet. Är alla helger resten av sommaren hälften så lyckade i övrigt, så är jag beredd att iallafall försöka förtränga diverse i-landsproblem i form av fotbollsspelande.

Just det, pappa ringde igår också. Päronen hade varit i Nyköping över helgen och firat silverbröllop. 25 år är galet länge med tanke på att det är längre undertecknads livstid. Nåväl, farsan Baloo är i västsverige på jobb och valde mi casa istället för ett tråkigt hotellrum. Besök nummer två på tre dagar. Tackarrr!


Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart med första grillningen detta året=) Du och K.F ägde vid grillen.

2008-05-12 @ 21:45:11
Postat av: Clarissa

jag håller med föregående talare, nästa gång kan vi skippa gruset bara, hi hi!! Repris snart!

2008-05-13 @ 08:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback