Snusdosan blev locket på

En kompis i laget roade mig till omåttliga gränser i lördags med en helt osannolik berättelse. Hon hade varit hemma över jul och naturligtvis också tagit en utgång på juldagen som seden sig bör. Hon festade tillsammans med sina två syskon, en bror och en syster, och av någon anledning var det just G som hade blivit tvungen att ordna hemskjuts eller sovplats för natten åt de tre syskonen.

Framåt småtimmarna när G, väldigt nöjd med sig själv, ordnat boende för natten i form av ragg så blev tumultet ett faktum. För det första var ragget inte vilket som helst, utan närmare bestämt storebrors bästa vän och för det andra var det ingen populär företeelse i resten av familjen G. Det hela slutade med att G blev medtvingad i bilen hem av sina syskon under högljudd protest:
"-Fan brorsan, jag går väl hem med vem jag vill! Du har varit med flera av mina kompisar också! Vad har du gjort ikväll? Jo, legat med E! Just det.. Så vad gör det då om jag vill gå hem med din bästa kompis!?"
Tilläggas bör att jag faktiskt censurerat språket i vad hon faktiskt sa med ett flertal enheter!
Vad G, något överförfriskad och sugen på bortamatch, inte var uppmärksam på i detta läge, var vem som faktiskt körde bilen. Någon hon skulle bli varse morgonen efter..

Med hennes egna ord var det begravningsstämning i hemmet när hon kom upp på annandagsmorgonen. Bortsett från mormor i familjen, som naturligtvis var glad som en lärka och glatt ovetandes om nattens katastrof. Eftersom Gs pappa satt bakom ratten under den nattliga hemtransporten, var föräldrarna i familjen minst sagt allt annat än överlyckliga över sin dotters nattliga bekännelser.

Efter många, långa och oroliga diskussioner i köket i barndomshemmet var det dags för G att åka hem till storstan och verkligheten igen. På språng och nöjd med att allt löst sig med familjen till slut, ryckte hon tag i sin jacka. Med ett
karakteristiskt "smack" föll något i golvet. G såg frågande ut och tittade efter vad hon tappat. Till sin förskräckelse upptäckte hon en snusdosa - hon som inte ens snusar! Mamma G var snabbt framme:
"-Vad är det där!?"
G tänkte febrilt, men fick bara ur sig "-Ehh.. En snusdosa.."
Mamman: "-VA? Har du börjat snusa nu också!?"

Föräldrarna, förmodligen hela familjen, börjar nu fundera på om dom verkligen gjorde rätt i att släppa iväg G till storstan.. Svaret skulle med all sannolikhet bli ett rungande nej på den frågan, om dom bara visste att G har hittat en kille som är född 1963 och därmed gammal nog att vara hennes pappa, närmare bestämt var han 25 när hon föddes.. Hur gärna hon än vill bortförklara det med att hon trodde att han var runt 30 när de träffades, så går det inte att komma ifrån - han är verkligen 44.


Kommentarer
Postat av: G

hm...tror nog ja känner mig lite träffad här :) men vill förtydliga att ja facktiskt verkligen trodde att han va typ 30...ja lovar!!! å va fasen, man lever u bara en gång ;)

2008-01-16 @ 22:27:17
Postat av: Stora syster

Förlåt om jag lägger mig i, men jag instämmer tillfullo med föregående talare, dvs. G...

Livet e för kort för att ångra saker!!!
Ångra bara det du inte gör! (innom rimliga gränser :-)

2008-01-17 @ 08:26:38
Postat av: Skogen

Jag dööör:D haha high five G, du e min idol:P

2008-01-21 @ 18:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback