Kundberöm

I mitt arbete är det vanligare att prata med arga kunder som gärna talar om det, än med nöjda kunder som gärna talar om att de är nöjda. Det förstår man av egen erfarenhet, får man grym service eller blir så bra bemött att man ler när man lägger på luren så är det inte ofta man säger det högt till personen ifråga. Har man däremot ringt för fjärde gången till ett bolag utan att få sitt ärende åtgärdat eller om man fått en faktura på en försäkring man inte bett om, så är man av naturliga skäl smått irriterad.

Den här veckan har jag faktiskt fått två spontana komplimanger av nöjda kunder. Den första var en medelålders dam som ville något så enkelt som att ändra sin faktura till halvårsbetalning:
"-Det var ju jättebra att ha med dig att göra! Tack snälla!" Anledningen att jag tog åt mig av detta var att det hördes hur hon verkligen menade vad hon sade.

Det andra positiva samtalet var i morse. En dam född 1923 ringde:
"-Välkommen till If, du pratar med [för- och efternamn]. Vad kan jag hjälpa dig med?"
"-Ja, jag undrar om du kan det. Jag är ett höns!"
Detta fick mig naturligtvis att skratta till lite, men hennes problem var också lätt att lösa. Hennes årsförfallodag hos det gamla bolaget var tidigare än hon trott då hon accepterade försäkringen hos oss. Efter fyra enkla knapptryck var problemet löst:
"-Hörrudu.. If har lyckats få tag på väldigt trevliga personer när man ringer in..!"

Kommentarer
Postat av: Stora syster

Så klart hon tyckte!!! Det va ju dig hon pratade med! :-) puus på dig!

Förresten,vet du, det är freeddddddddddddaggggggggggg! :-0

2008-01-25 @ 13:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback