Första träningsmatchen

Lördagen spenderades med totalt dryga åtta timmar i buss. Bortamatch mot damallsvenska Kif Örebro stog på programmet, vilket på pappret är ett tufft motstånd som vi ska ha det jobbigt mot. Förlust 4-0 var väl hyfsat rättvisande, även om deras mål mestadels byggde på individuella misstag från oss. Tre fasta situationer och ett spelmål understryker återigen vikten av att vi bör träna mer på defensiva fasta. Redan förra året släppte vi till lite väl mycket chanser på just detta.

Min första känsla efter matchen var jobbig, kände att jag kunde gjort mer och samtidigt att jag är förbannat trött på att släppa in mål på grund av andra spelares misstag, som jag senare med största säkerhet får skit för. Detta lade sig dock efter en stund och ju mer jag tänkte på matchen, ju mer insåg jag att jag faktiskt hade många bra ingripanden:
¤ Boxade ett par inlägg.
¤ Plockade nån frispark.
¤ Räddade nåt friläge.
¤ Tippade några skott utifrån till hörna.

Detta axplock var några av anledningarna till att jag somnade gott i lördags. Tur var väl att jag hann omvandla känslan till positiv innan jag fick veta att jag, inte helt oväntat dock, fick skulden rätt ordentligt för det andra målet. Egentligen helt felaktigt, men det känns onödigt att älta detaljer och göra det till en officiell grej. Däremot vill jag har sagt att jag aldrig spelat i en klubb som är så mån om att finna syndabockar i alla lägen. Då har jag ändå avverkat fem stycken innan jag kom hit ;)

Kommentarer
Postat av: Annso

Jag läste om träningsmatchen i lokaltidningen här på morgonen samma dag. Spontana, lite urvakna, reaktionen blev "Va? Ska Jitex spela mot KIF? Idag? I Örebro? IDAG?! Inte i Gbg, utan i ÖREBRO? IDAG?!" Sen var jag tvungen att läsa om texten igen, haha. Tyvärr så hade jag planer den dagen, annars hade det varit jättekul att se dig spela igen. Synd att jag inte visste om det lite tidigare, men det blir kanske fler chanser. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback