Dagens skönaste

Fick ett samtal från en småländsk kille, som av bakgrundsljuden att döma verkade befinna sig på en tågstation eller liknande. Någon form av trafik var iallafall i närheten. När jag svarar med den uttjatade hälsningsfrasen händer följande:

"-Hej hallå.. Hur  e läget med dig Johanna?"
"-Jo tack, det är bara bra! Själv då?"
"-Jo det e bara fint här med.. Du låter nästan lite småländsk?"
"-Haha, jasså? Men jag är från Uppsala från början."
"-Ajdå, vad fel jag hörde idag då! Men tänkte iallafall bara kolla att läget var bra å så.. Ha en bra dag, Johanna!"
"-Tack detsamma!"


Varpå samtalet avslutas. Hur skön e man inte om man helt random ringer försäkringsbolaget utan ärende, bara för att utbyta ett par ord? Tanken har slagit mig, förmodligen hade han förlorat ett vad eller något.. Men har haft betydligt konstigare samtal, så ett sådant practical joke ska väl istället utföras på någon privatperson för maximal framgång..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback