Thailand del 4

Nar vi gjorde iordning oss for oppningskvallen pa Carlitos sa korde Klara en vaderkoll genom vart fonster. Ni som kanner henne vet att hon gillar att strutta runt toppless, det har var inget undantag. Efter tva minuters tittande genom fonstret, och ett konstaterande att det nog slutat regna, sa tittade hon mot huset rakt over granden. Vart rum ligger pa andra vaningen och det vatter mot en trang grand. Dom om hennes forvaning nar hon inser att hon har publik: tva thailandare och tre killar pa en bar tackade for titten med fem saliga leenden.

Carlitos oppningskvall blev inte riktigt sa lyckad som beraknat, jag ledsnade pa att vi aldrig intog dansgolvet och gick hem fore de andra tre. Dock anmarkningsvart att vi motte upp orsaken till diverse nattliga strandloppebett forra aret, han e har med en kompis.

Dagen efter var vi desto mer taggade, da det var Carras sista kvall pa Phi Phi. Carlitos forst som sig bor, motte upp grabbarna fran kvallen innan och drog slutligen vidare till Apache Bar. Vi shejkade mer an nagonsin pa Phi Phi, Klara och Carra hann med ett klassiskt fyllesnack, grabbarna pa dansgolvet var extremt pratglada men till slut valde tre av oss att ga hem. Sen var det nagonting jag skulle beratta med en trasig solstol framat gryningen, men det kanske stannar pa Phi Phi. Kan ju saga som sa, att nu ar aven kompisen klassificerad som en nattlig strandbesokare.

Undertecknad hann med nagon form av feber/solstingsfrossa infor Carras sista kvall. Mindre roligt, men vad gor man inte for sina vanner. Resorb, Ibumetin och nagra liter vatten senare sa var jag iallafall i skick att fullfolja kvallen, om anda lite val nyktert. Vi raknade till totalt atta kraschade magar hittills, rattvist fordelat pa tva var. Betydligt fler an forra aret, och framforallt betydligt mer spridd fordelning.

I forrgar mjukstartade vi lite, nu desarmerade till tre musketorer. Sagt och gjort, vi dok upp pa Carlitos sa tidigt som 21.30 lokal tid. Behover jag namna att vi var i princip ensamma dar? Dock traffade vi pa "Henke Zetterberg" och hans tjej, vi hangde med dem som hastigast nagon kvall tidigare, och de satte sig vid oss. En stund senare var ytterligare nagra personer stationerade vid vart bord, varav tva jobbar for Carlitos och den tredje ager stallet. Karatefyllan var ett faktum da det bjods hej vilt. Det var shots (aven om Klara snyggt hallde ut den absolut ackligaste over axeln nar ingen sag) men samtidigt aven en del ol. Da slutet av kvallen blev nagot suddig, valde jag och Tessan moget att traska hemat fore stangning.

Igar vaknade jag, nagot seg som sig bor med tanke pa kvallen innan, men aven med en rosslig hosta likt en 80-arig rokare samt total nastappa. Mindre roligt, och darfor valde jag att stanna hemma och kurera mig nar tjejerna gick vidare till Carlitos aterigen efter middagen. Exakt vad som hande ar for mig fortfarande nagot oklart, trots upprepade forsok att aterberatta kvallen. Dock vet jag med sakerhet foljande:
- En halvkonstig dricklek fyllde en viss allsvensk herrfotbollsspelare med tjej rejalt. Hon bakisspydde tre ganger morgonen efter, och klarade tyvarr inte att ta sig ut i det fina vadret alls.
- Tessan och Klara kom hem forst runt 8.40, glada i hagen och hojtandes att det faktiskt var sol ute redan. Som sagt, det ar endast nagra fa detaljer jag har fatt fram, men de har iallafall hangt med ett par tidigare omnamnda strandgrabbar...

Idag har varit forsta dagen med stralande sol precis hela dagen. Man marker verkligen skillnad, forkylningen till trots sa var mattheten om mojligt annu mer overhangande nu an tidigare i den cirka 40-gradiga varmen.
Ska forsoka muta Tessan sa jag far lagga upp lite bilder i nasta inlagg. Far se hur det gar. Avslutningsvis gar en tanke till Nesta som jag vet blir val omhandertagen hemma i vinterrusket. Ses snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback