Roadtrip 2: 62 mil

Jul var det ja.. Päronen håller på som bäst att flytta till de småländska skogarna, vilket gjorde en "lightjul" optimal. Något som passar mig perfekt, har lite svårt för den årliga julhetsen. Katten fick följa med på färden, vilket faktiskt gick över förväntan. Känns nästan som att Nesta gillar att åka ut på äventyr, det bådar gott inför flytten imorgon.

Båda syrrorna såg till att infinna sig: storasyster med familj tog bilen från Uppsala, lillasyster tog tåget från Hamburg i Tyskland. Mycket kånkande av möbler och skräp blev det, eftersom päronen ska flytta ut ur gamla huset i samma veva som jag flyttar upp till Sthlm. Det är mycket grejer som det ska göras plats för, och det är mycket renovering som ska göras innan allt är klart. Men det kommer att bli bra. Riktigt bra. Jag är inte det minsta orolig för päronens skull, det här kommer att bli en milstolpe för dem och de kommer att trivas förträffligt ute i skogen.

Anmärkningsvärt är att jag och Nesta fick sällskap i bilen mellan Gbg och Jönköping åt båda hållen. Tessan skulle fira jul hemma i Mjölby, och när jag släppte av henne på ditvägen gjorde hon årets tabbe. Hon glömde mobilen i bakluckan (!) på min bil. Hemma över jul, med obligatorisk utgång på juldagen, utan mobil. Bra där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback