Roadtrip 1: 129 mil

Jag har varit hemma i Underbara Uppsala i helgen. Åkte efter jobbet i torsdags för att kunna närvara när en av mina bästa kompisar tog examen. Massor av vuxenpoäng inkasserar hon som färdigutbildad sjukgymnast. Morgonen spenderades i universitetsaulan med diplomutdelning och liknande.

Jag tog ett avbrott från festligheterna för att hinna med att titta på lägenheten jag ska bo i första månaden i Sthlm, samt att dumpa av första omgången flyttlass på syrrans jobblager.

Kvällen fortsatte med en trerätters modell lågbudget-gala. Dålig service och utdraget program gav middagen ett skimmer av tristess, även om resten av kvällen blev lyckad.

Lördagen spenderades hemma hos en kär gammal fotbollskompis. Hängde med henne, hennes kille samt Nestas look-a-like Zizou. Eftermiddagen avslutades med tacos och därefter bar det av till min sthlmsboende naprapatstudent till "själsfrände". Vi lagade (eller ja, hon lagade och jag åt) mat, åt godis, såg Mamma Mia (klyschig värre) samt gick en promenad som back in the days med våra två Aussies.

Tvingades upp tidigt på söndagen eftersom naprapatstudenten skulle flippa burgare för att få kassan å gå runt. Åkte hem till syrran med familj och vi tog en liten shoppingrunda. Det hela avslutades med fika och sen avresa till Regnkusten igen. Ja, ni läste rätt. Anmärkningsvärt är alltså att det regnade sträckan Gbg - Jönköping både dit och hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback