Skön helg

I fredags efter träningen kände jag att det var mycket att fixa och ta tag i den här helgen. Jag började med att "storhandla" mat å sånt tjafs. Åkte hem för att äta middag och svängde sen snabbt förbi en kompis för att betala månadens räkningar. Min dator har kastat in handduken, även om det är väldigt irriterande så blir det ett framtidsprojekt att fixa den. Två avbockade punkter på att-göra-listan.

På lördagens lista fanns det aningen mer. Nån timme på gymmet och sen till min nya favorit:
Hollywood Outlet. Samma grymma produkter till halva priset renderade i ett par skor, en tjocktröja och en tischa. Nöjd! Sen brummade silverpilen några mil nordost till min vuxenpoängsstinne vän från skolan back in the days. Villa, Volvo, fästman, en underbar dotter och en till på väg gör att jag nästan känner mig lite omogen.. Vi hade iallafall väldigt trevligt: kollade fotboll och grillade med familjen B.A tillsammans med skolkompisens kusin som blev ett kärt återseende.

Att sitta på läktaren på söndagens hemmapremiär var väl inte riktigt enligt planerna, men hellre det + b-lagsmatch än bänken och ingen match. I dagens motstånd återfinns en skön gammal lagkompis från när jag bodde hemma, och hon såg till att komma till Mölndal lite tidigare än övriga laget för att hinna hänga lite. Trevligt! Efter debaclet (det är redan glömt och förlåtet, truppen har siktet inställt på nästa match), åkte vi hem till K i Frölunda för godis och horisontalläge i soffan. 

Matchen med b-laget i måndags blev en skön och välförjänt vinst. Jag är nöjd med min insats och har fortfarande en skön känsla och inställning till mit fotbollsspelande. Fortsätter det såhär så kan de inte fortsätta att hålla mig utanför startelvan eftersom det är en stabil form jag har hittat under försäsongen och planerar att hålla fast vid, så jag ser trots allt fram emot vårensäsongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback