Sista april

Sista april är en fantastisk dag i underbara Uppsala. Folk går man ur huse för att fira in våren, och just den här dagen gör alla som kommer från, har någon anknytning till, eller nån gång bott i staden precis allt för att komma dit och delta i festligheterna.

Traditionen innebär inledningsvis s.k. champagnefrukost runt 7.30-snåret, följt av promenad till Fyrisån för att se Forsränningen. Diverse studenter och annat löst folk klär ut sig och bygger båtar av varierande kvalité för att tävla genom stan. Därefter vallfärdar folket till Stadsparken för att umgås, dricka lite och äta jordgubbar i solen. Orkar man trängas med folk så blir det ett besök i Karolinabacken vid 15 för att se galna studenter som kastar mössor och springer glatt utför hela backen.

Alltsammans i goda vänners lag och med en kall öl i handen. Kan det bli bättre? Japp. En grym hemmafest avslutar dagen och fortsätter till långt in på morgonkvisten. Sista april i underbara Uppsala är nog med lite krydda lycka personifierad!

Undertecknad är naturligtvis bitter över å vara tvungen att jobba, träna och ha spelarmöte idag. Ledig först efter gissningsvis 21 innebär att det inte blir något större firande för mig idag.. Men mina tankar är idag hos vänner och bekanta som får möjligheten att vara där!

image95

Kommentarer
Postat av: Sofia Calderon

Hej!

Är det okej att använda sig av den här bilden?

Maila gärna mig på
[email protected] så kan jag berätta mer om vad den skall användas till isåfall!



//Sofia Calderon

2011-04-04 @ 00:16:33
URL: http://bioteknikdagarna.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback