Frustration

En vecka före första laguttagningen skrev jag följande på bloggen direkt efter en träningsmatch:
"Däremot går det inte att komma ifrån att den här matchen kommer att användas emot mig i fråga om laguttagningarna framöver. Det säger tyvärr sig självt att en målvakt som släpper in mål, oavsett anledning, inte spelar från start i en konkurrenssituation. Därav rubriken. Det är den orättvisa sanningen i en målvakts vardag, man lastas allt som oftast för andras misstag. Befogat ellet inte, och ja, just nu är jag faktiskt jävligt bitter."

Behöver jag ens nämna att jag hade rätt? Problemet är att jag aldrig har varit såhär jämn under en försäsong. Visst, något billigt misstag får jag väl ta på mig, men på det stora hela är jag nöjd. Trots att jag aldrig känt mig så vass i en konkurrenssituation (ensam målvakt som tränat hela vintern, främst ensam om hela april), så blev det ingen förstatröja den här matchen iallafall..

Eftersom jag minst sagt har fått min beskärda del av bänknötande (läs: två år i världens förmodligen bästa klubblag), så är jag grymt frustrerad nu eftersom jag sett vissa signaler tidigt och tagit en diskussion. Exempelvis har tränarens förstaval inte spelat en enda träningsmatch med b-laget. Då jag ifrågasatt detta har jag fått väldigt sympatiska och lugnande svar, vilket nu alltså visat sig ha varit rena lögner. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: frida

vi får kämpa på...

2008-04-22 @ 13:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback