Att vara målvakt

"-När når en spelare som konstant strävar efter rekord sitt zenit? Jag tror alltid på att nå Champions League-finalen, och väl där leverera topprestationer. För mig räknas i stället enskilda moment. I våras, i matchen mot Wolfsburg, fick en anfallare till en nick som från fem meters avständ gick med oerhörd kraft mot mitt ena hörn. Trots det fick jag händerna mellan bollen och målet. I sådana ögonblick får du betalt för ditt hårda arbete.
När bollen tar fart mot målet, åskadarna redan är på väg att resa sig ur sina stolar och jublet är på väg upp ur deras strupar, och det i det sista ögonblicket inträffar något helt oförutsägbart. Så länge de ögonblicken existerar, har jag ännu inte nått zenit."

Citat: Oliver Kahn 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback