Vad hände egentligen i helgen?

Efter sista matchen i lördags hade vi avslutningsfest. Inte vilken avslutningsfest som helst heller, den var om möjligt än mer uppstyrd än de fotbollsgaleliknande trerätters sponsormiddagarna med min förra klubb i norr. Härmed ber jag om ursäkt för allt eventuellt gnäll inför festen från min sida. Vilken succé!!
Ett par veckor i förväg fick var och en i och runt laget varsin skriftlig inbjudan. Min ser ut som följer:

"Du är hjärtligt välkommen på fest hos Nordens mest inflytelserika modedesigner, Barbro von Appblasbar. Efter 30 år i branschen har hon inte bara byggt upp ett imperium, hon har också funnit många vänner. Tillsammans med er vill hon nu fira sin femtioårsdag.
Tid: 19.00, 19.05 låses dörrarna. Plats: Återkommer om destination. Kostnad: 100 riksdaler.


Du är Ginger Spice
Barbro har alltid designat kläder till alla dina framträdanden. Dina fans beundrar din förmåga att klä dig rätt. Den enda person du kan tacka är Barbro. Utan henne hade du inte varit någon! Hon har även hjälpt gruppen en del med exempelvis sina kontakter inom skivbolaget "Star" som släppte och lanserade er första skiva. Spice Girls har fått höra på omvägar att Barbro vill säga upp avtalet med er. Ni har haft en tung period och skivorna säljer inte lika bra. Ryktet står på spel.
Ta med dig en egentillverkad mikrofon och träna in Wannabe-låten. Man ska alltid vara förberedd, man vet aldrig när man måste ställa upp!

Relationer
Vän till Barbro
Bandmedlem tillsammans med Sporty, Baby, Posh, Scary Spice

Ginger Spice är
Precis som på filmen "Spice Girls the Movie". Du är högljudd och irriterande och vet alltid bäst! Du älskar ditt hem och vill alltid ha rent och fint. Djur är därför strikt förbjudna hos dig. Dom är håriga och illaluktande! Du gillar däremot guldfiskar. Du gillar att komma på film med din bästis George Michael!

Tips
Klä dig som på bilden, klänningen kan givetvis vara längre. Hårfärgen är viktig, likaså sminket. Hårmascara!
(Du är rollen ikväll, gå in för det och improvisera mycket. Den som är bäst vinner ett pris!)




Bilden som följde med i det svarta kuvertet var inte direkt.. Motiverande. Till en början iallafall! Efter ett snabbt samtal med en ovärderlig vän kändes det mycket bättre. Hon hjälpte mig att styra upp allt, från röda skor till rödrosa hårmascara och rött nagellack. Såhär i efterhand är jag mycket nöjd med min outfit, det finns inget jag kunnat ändra på för att göra den bättre. Att jag gick till final som en av de bäst utklädda var också bidragande till den känslan ;)

En osannolik inbjudan gav naturligtvis en osannolik fest. Trots skyhöga förväntningar från mer än ett håll blev det fruktansvärt kul och en värdig avslutning på en, sammanfattningsvis, ändå godkänd säsong.
När vi kom till festen och skrattat klart åt allas roller och outfits, insåg vi att värdinnan faktiskt inte ens var en fysisk person. Hon var en så kallad Uppblåsbar Barbara, varför Robban Brobergs låt med samma namn spelades på repeat under inledningen av festen. Plötsligt var värdinnan hängd, tillika död..vem var gärningsmannen?
Under kvällen minglades det hejvilt för att, med hjälp av diverse ledtrådar, reda ut fallet. Många vändningar och infallsvinklar ledde till en hel del spekulationer. Slutligen presenterades en i mina ögon något oväntad mördare.

Diplomen jag smygstartat med kommer att publiceras dagligen tills jag skrivit in allesammans. Undertecknad och två galningar till i laget skrev ett diplom per spelare inför festen, och presenterade dom som avslutning i lördags. Ytterligare ett moment som blev succé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback