Mästerkocken i tofflor

Inatt sov jag förbannat dåligt. Inte ens sömnlösheten när man sovit mer än 12 timmar natten innan kommer i närheten av detta. Somnade relativt enkelt men sen vaknade jag minst tio minuter varje timme. Snurrade, svettades, frös och hade mig. Det hela resulterade i att lakanet låg som ett snöre i mitten av sängen i morse. Just nu känns det som att jag varit ute och festat varje kväll den senaste månaden..

Igår kväll var jag i mitt esse i köket. Det är verkligen inte ofta, en gång i månaden på sin höjd, så det gäller att ta tillvara på varje tillfälle. Tanken var att göra någon tråkig kycklingrätt a'la jag-orkar-aldrig-laga-mat. Men väl på
Willys sprudlade jag av idéer, som ni förstår är det väldigt olikt mig när det gäller mat. Det hela resulterade i ett improviserat impulsrecept: stekt kyckling med körsbärstomater, paprika, crème fraiche och lime. Mums!

När jag kom till bilen i morse var det frost på utsidan. Inget konstigt med det eftersom det snart är november. Men när jag skulle köra iväg insåg jag att det även var frost på insidan av rutorna! Mindre lyckat.. I det tillfället längtade jag efter samtalet som bekräftar exakt när och på vilka premisser vi kan lämna tillbaka bilen (snälla ring nuuu).

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, serre med en förklaring till premisser. var har du för dyslexikompisar som läser. :P

Ringer du han om han inte ringer idag? Ska vi att efter klockan 3 så ringer du? :)

Postat av: baecklund

haha länken till synonymer.se va riktad till emma.. det är hennes hemsida ;)
japp jag börjar bli nervös av att han inte ringer.. så jag ringer honom.

2007-10-31 @ 13:48:04
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback