Hemresan

Efter träningen i torsdags var jag osedvanligt snabb att duscha och äta. Anledningen? Underbara Uppsala hägrade och jag hade en flygtid att passa. Hemma vid 22 så det var inte mycket mer att göra än att hälsa ordentligt på familjen, snacka lite skit och sen sooova efter en avkortad men seg arbetsvecka.

Besök i Kungliga Hufvudstaden på fredagen gick främst ut på att träffa två kära vänner från tiden i Umeå. Eftersom de numera bor i Solna så gäller det att ta tillvara på de få tillfällen som finns att ses. Lunch på
Wokhouse innebar ny favoritrestaurang i stan. Thailand here we come!
Trots att vi hann med väldigt många affärer så var det egentligen ingen av oss som var överdrivet rik/shoppingsugen. Sista stoppet före hemgång hittade jag ett par grymma skor för halva priset. Efter några minuter av intensivt storleksletande var det klappat och klart. Vi avslutade med en smarrig fika, efter det gick jag in i väggen och åkte hem till päronen.
Kvällen blev lugnet före stormen, middag och soffan med pappa tills resten av familjen kom hem från diverse äventyr.

Lördag förmiddag dyker storasyster med dotter upp som planerat. Efter en klassiker som Melodikrysset sticker besökarna och lillasyster iväg och badar, samtidigt som mamma passar på att fixa mitt hår. Inte en dag för sent! Efter mat, skratt och snack hela kvällen så lånade jag storasysters Polo för att åka och bowla med några gamla kompisar.
Vi möttes upp hemma i en av kompisarnas nya studentlya och efter en stund satte vi oss på Bowlaget för att vänta på vår tur. Bowlingen gick sådär, men tror faktiskt att det blev en andraplats till slut. Som kvällens höjdpunkt får istället räknas att en av mina bästa och mest uppbokade vänner dök upp mot alla odds.

Mormorbesök tog tillvara på nästan hela söndagen. Vi hjälpte till att flytta lite grejer och så.. Alltid lika glad att se henne, även om det tar emot att se sjukdomens framfart.
Måndag morgon blev okristligt tidig.. Uppstigning, rusch till tåget och flygresa före jobbet. Nu är jag minst sagt tillbaka till verkligheten..

Sammanfattningsvis har helgen varit grym. Saknaden av hemstaden och folket där kan falla i glömska korta perioder, men ett kort besök liknande det jag beskrivit ovan gör att känslan omedelbart kommer tillbaka.

Hade jämförelsevis mina nu Osloboende brudar varit i stan hade helgen blivit betydligt mer hetsig och uppe i varv. Turligt nog kommer just dessa tre virrpannor på besök nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback