Heja bilköer..

Sista tre dagarna i bilen hem från jobbet har verkligen varit under all kritik. Ibland undrar man vad det är med folk, eller som jag och min bildelarkompis kom fram till under hemresan idag: Om alla bilister kommer överens om att köra i 90 kilometer i timmen på E6an under rusningstrafik så är problemet löst! Så var det klart..

Kaoset började på onsdagen med en ovanligt seg påfart och sen slöade folk på hela vägen. Först när en bärgningsbil kom burnande förbi i full kareta förstod vi att det måste handla om en olycka. När vi såg hur det började lossna lite längre fram såg vi vad som hänt, inte okej.. Olyckan var i andra körriktningen, vilket innebar att vi faktiskt satt i en sk tittkö!

Torsdag var träningsledig så jag var ensam hem i bilen. Jag märkte direkt att något inte stod rätt till, det tog en halvtimme från jobbet till fotbollsarenan som i vanliga fall är tre minuter bort. Direkt när jag kom upp på motorvägen stod det på de stora informationstavlorna att det var en krock vid första motet. Av den anledningen valde jag att köra av E6 direkt och ta bakvägen hem. Trots det tog resan, som vid lite trafik tar max åtta minuter, totalt 50 minuter..utan överdrift.

Idag var det återigen krångel, därav vårt 90 km/h-konstaterande som ovan. Trots det tog det faktiskt inte fullt så lång tid den här gången, men precis vid vår avfart hade nån lallares bil kvaddat så bärgningsbilen fick rycka ut igen. Hela tredjefilen var blockerad.. Nästa konstaterande: Om alla skaffade fungerande bilar som inte lägger av till höger och vänster hade vi sluppit ännu fler köer!

   

Kommentarer
Postat av: JA

Haha, jag skrattar ihjäl mig....

2007-10-06 @ 00:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback