Flicklagsfotboll

Ibland undrar jag om det inte är just det vi håller på med egentligen. En social verksamhet helt enkelt.. Anledningen? I fredags hade vår "tränare" bestämt i förtid att jag skulle spela i lördags men inte sista matchen nästa helg. I lördags presterade jag följande:

"Dalsjöfors var sedan nära att kvittera vid ett par tillfällen, men Johanna Baecklund i Jitexmålet var omutlig - hennes bästa match för säsongen. ... Dalsjöfors var hela tiden farliga i sina kontringar och Johanna Baecklund fick flera tillfällen att visa vilken duktig målvakt hon är - när hon är fokuserad. Höll dock på att ställa till det för sig på ett tillbakaspel - det går inte att drälla med bollen i det läget. ... Jitex har även i andra halvlek mycket bollinnehav - och tendensen är ökande - men hemmalaget kontrar farligt vid några tillfällen och tvingar Johanna Baecklund till ett par riktigt kvalificerade räddningar. ... Med fem minuter kvar gör Johanna Baecklund matchens räddning när hon tippar ett bra skott över - en riktigt delikat kanonprestation."

Känns ju fruktansvärt rättvist och motiverat att inte spela i helgen..eller inte. Samtidigt blir jag ledsen och besviken att jag inte får spela säsongens sista och kanske mest avgörande match - vi kan avsluta med att säkra andraplatsen i serien.

Kommentarer
Postat av: frida

hej du. håller med dig. den känslan är inte rolig... men jag tror att han har ändrat sig angående matchen på lördag ändå. peace out.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback