Dagens minnesvärda samtal

En kund ringer in och vill räkna på en bil, efter jag tagit personnumret visar det sig vara en riktigt rolig snubbe:
"-Ge det inte till någon.."
"-Nej, jag lovar att hålla det för mig själv."
svarar jag något förvånat.
När jag tagit registreringsnumret måste jag ha missat något för jag får upp en Opel, varpå han utbrister:
"-Nej, nej inte en Opel! Johanna, vad åt du till lunch!?"
Vi får ett gott skratt och kommer fram till rätt bil, en Vw Golf. När vi räknat klart frågar han:
"-Behöver jag sätta mig ner innan du ger mig priset?"
Jag förklarar att det inte blev så farligt så jag tror att han kan fortsätta stå upp, helförsäkringen hamnade på runt 3400 kronor per år. Han skrattar och frågar:
"-Kan vi få ner priset lite om jag bjuder dig på middag?"
Samtalet fortsätter i samma skämtsamma ton och framåt slutet, när han tagit direktnumret (trots att han sade sig hellre ta mitt privata mobilnummer) för att återkomma om han vill ha försäkringen så konstaterar han följande:
"-Du har två fördelar nu av alla bolag jag ringt runt till.. Du är den roligaste personen jag har pratat med idag och du har den billigaste försäkringen! Men jag ska göra dig ledsen..jag är gift."
Vi skrattar vidare en stund till (jag såg direkt när jag fick personnumret att han hade fru och två barn så jag blev faktiskt inte besviken;) och han lovar att återkomma senare.

Tio minuter senare ringer det på direktnumret och när jag svarar säger han i andra änden:
"-Jag saknade dig redan för mycket.. Haha."
Vi fortsätter skoja om middagen, han frågar om jag är upptagen och när jag svarar att jag inte är det säger han:
"-Då hade middagen gått bra för dig då?"
"-Men jag tror inte att din fru hade blivit så glad då..hehe."
"-Nej det är nog sant. Hur ser du ut om jag får fråga?"
"-Det får du se på middagen!"
Vi kommer överens om betalning och startdatum för bilförsäkringen. När jag informerat om att han får hem en bekräftelse om ett par dagar säger han, återigen skämtsamt:
"-Lägger du något annat i brevet också?"
"-Brevet går ut automatiskt så tyvärr inte.."
"-Okej det är lugnt. Är det här ditt bästa samtal idag?"
"-Det är det faktiskt. Framförallt mitt roligaste, jag har inte skrattat och skämtat såhär mycket på hela dan!"
"-Haha tack så mycket, det värmde hjärtat!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback