Besviken

Första månaderna i stan var minst sagt lyckade socialt sett. Vi blev ett gäng tjejer som allt som oftast lagade mat / såg fotboll / umgicks spontant, både på vardagskvällar och helger. Nu på slutet, framförallt efter sommaren, har det blivit allt mindre av den varan. Från olika håll har det prioriterats annorlunda, och när detta påvisats rakt ut har det haglat av dåliga bortförklaringar. Även om förändring aldrig utlovats så gör detta mig väldigt besviken. Främst eftersom jag var övertygad om att ett par av dessa blivit vänner för livet. Ack så fel man kan ha ibland.

Nog med det negativa, två av kompisarna har klivit fram och visat sig vara ruskigt pålitliga - i alla väder. De har båda väldigt unika och extrema egenskaper i form av att, som man säger här i stan, kunna "tjöta" ihjäl vilken människa som helst. Den höga snack- och hetsdosen till trots är båda fantastiskt roliga att umgås med. De har ställt upp för mig under året på ett sätt som bara sanna vänner gör. Härmed vill jag säga: tack för att ni finns. Ni vet vilka ni är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback