Resan hit

Det hela borjade med buss Goteborg - Kopenhamn. Seg resa som anda blev ratt rolig, mitt resesallskap bjod pa en hel del skona kommentarer. Framforallt skramde vi livet ur en dansk som lag och sov, vilket vi fick angra senare. Dansken gav igen genom att genera oss ordentligt val framme i Moskva. Hon sa nagot om ett rokrum, vilket ledde till att jag forsokte forklara vagen till dar jag trodde ett lag. Slutligen visade det sig att hon trodde att det var vi som letade efter ett, vilket hon flera ganger forklarat pa obegriplig danska. Pinsamt!

Maste passa pa att namna att vi trots enorm flygradsla fran vissa hall (inga namn namnda), overlevde de bada flygresorna bortsett fran barnskrik, svullna tar, akut illamaende samt kvavande nasblod.
Anledningen till at vi overlevde mot alla odds, maste ha varit olen som fortardes efter inkop pa 7Eleven pa Kastrup Flyghavn 07.15 en oskyldig lordagsmorgon.

For att inte bli langrandig idag valjer att spalta upp det som hunnits med:
- Sett en ung norsk jenta dacka av totalt efter flygresan, spekulationer visar pa att detta berodde pa overdosering av somntabletten Stilnoct.
- Insett att vi faktiskt ar blekast nagonsin i Bangkok.
- Har slutligen hittat en klassisk bla Adidastroja med ljusbla rander.
- Kopt en Quicksilverkeps som skydd mot solen.
- Hittat ett frascht hotell med pool pa taket for 60 kronor /natten pa klassiskt beromda Khosan Road.
- Prutat pa ett snuskigt snyggt par Volcomshorts. Lyckades dock inte komma ner de dar sista 100 Bahten jag ville.. Sniken blir man direkt har, 20 svenska spann ar mycket pengar ;)
- Kopt ett stajligt halsband - for de 100 Bahten jag sparade pa att inte kopa shortsen for det ruggiga overpris saljaren ville ha dom for (ironi).
- Druckit bade Chang och Singha.
- Kopt ett par ruskigt snygga surfarshorts fran Billabong. Fick schysst rabatt eftersom mitt resesallskap ocksa kopte tva par!
- Akt tuk-tuk genom hela stan. Efter ett valbehovligt toa-stopp sa myntade chaufforen, genom sin genomusla engelska, ett par redan klassiska uttryck: "-Beautiful, understand?" och "-Me lov se ching!". Det hela slutade med att vi bjod honom pa snus och tackade for skjutsen.

For ovrigt maste tillaggas att varenda jakel i Moska roker som borstbindare. Hur overlever dom? Samtidigt som man kan filosofera over hur befolkningen i Bangkok overlever dels den dagliga avgasdosen och dels den livsfarliga trafikrytmen. Speciellt i en kombination!? Dock inget jag tanker odsla fler minuter pa att fundera over, bara en tanke.
To be continued.....

Kommentarer
Postat av: kajjan

Bacon jag vill också!! Thailand nu!

2007-11-25 @ 19:05:51
Postat av: clarissa!!

Jag vill ner nu, nu, nu!!!!
Fy, fan va jag längtar tjejer, snart kommer vi och då JÄVLAR=)!!!

2007-11-26 @ 08:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback