Nu kommer resten av packet

Vi bor fortfarande kvar pa Hollywood Beach Hotel. Vi trivs sa bra att vi bokat in resten av sallskapet som faktiskt kommer redan ikvall (i skrivande stund har de redan landat!), och sista kompletteringen dyker upp imorgon bitti. Planen ar att vi tar oss till Phi Phi imorgon!

Det har inte hant lika mycket som nar jag skrev sist, eftersom vi mest chillat pa stranden och druckit lite ol.. Men jag ska forsoka minnas vad vi gjort annars ocksa. Till att borja med blev det lite olprovning direkt efter jag skrev sist, i vantan pa kvallens event. Vi hade kopt biljetter till Muay Thai - Thaiboxning.

Olprovningen gick bra, vi testade lite olika lokala sorter och insag slutligen att Chang vann overlagset i alla kategorier. Godast, billigast och starkast!
Thaiboxningen var sevard och intensiv, har ni inte sett det an sa ar det verkligen vart ett besok. Dock nagot langrandigt, det hela borjade med typ attaariga pojkar och gick hela vagen upp till damer, utlanningar och gubbar.

Vi har lyckats med det oundvikliga redan igar. Jag erkanner..vi har brant oss. Okej, nojda nu? ;) vi spenderade verkligen hela forsta dagen pa stranden och i havet. Naval, efter en valbehovlig sovmorgon pga thaiboxningen.

Min Wabobaball och vart nyinkopta Beachracket gjorde att vi mest lekte i vattnet istallet for att ligga still och sola, vilket sakert bidrog till den rosaroda fargen i slutet av dagen. Vi forstod faktiskt inte varfor alla forsaljare pa stranden helt plotsligt borjade erbjuda Aloe Vera.. Till slut fick vi reda pa att det var bra nar man brant sig, men vada vi har inte brant oss. Eller? Haha, idag har vi legat i skuggan hela dagen och efterat gick vi till forsta basta Pharmacy for att kopa just Aloe Vera.

Pa kvallen igar blev det fotmassage och flator i haret. Tanken var egentligen cornrollsliknande flator, men nu blev det kanske lite val tunna / smala flator. Jag ar nojd anda, da de fyller syftet - att halla bort haret fran ansiktet nar jag leker i vattnet / springer runt pa beachen / bara solar lite fredligt. Resesallskapet har nojd sig med att gora en, enligt mig valdigt frasch, henna-tatuering bestaende av ett par stjarnor pa insidan av ena underarmen.

I forra inlagget var jag ytligt inne pa mitt resesallskaps fantastiska engelska. Darefter har standarden sankts om mojligt an mer. I mina oron har hon sankt sej flera nivaer. Exempel pa klockrena kommentarer:
"-Hur hittar alla gubbar sina sma Thaiflickor? Finns det nan byra eller nat nummer man ringer.. Typ "Here you can get a Thai FNAAASK!"
"-Haoo mutss iss de klokk?"
"Are you tired? Kanske just oss.."


Nu invantar vi bara att fyra bleka och trotta tontar ska dyka upp! Vi ar taggade till tusen for utgang men de lar ju bara vilja sova.. Vilken tabbe med tanke pa att vi tagit reda pa att Tiger is the place to be nar man vill ga ut pa den har on!
Sammanfattningsvis kan jag saga att jag faktiskt saknar Bangkok ordentligt. Vilken fantastisk stad! Dock ont om sol och bad dar, men bortsett fran det.. Har pa Patong Beach pa Phuket kanner jag framst en Spanien-vibb. Nagot jag inte ar ute efter pa den har resan och alltsa inte heller uppskattar. Langtar efter nagot med farre tyska menyer och farre svensktalande pa stranden. Generellt sett aven en lagre procentsats av blekfeta turister.
To be continued.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback