Bildrömmen lever vidare

Vi har i princip tagit beslutet att ta ett lån och köpa loss Clion för att sälja den själva. Något annat går inte, jag menar..vem fan betalar 8 000 spänn för att "få lämna tillbaka" en bil?! Någon som är sugen, hör av er! Ju snabbare desto bättre..

I övrigt kan jag meddela att jag slutligen bestämt mig för vilken bilmodell jag fortsättningsvis ska sukta och tråna efter. Motiveringen lyder som följer: En prisvärd och ordentlig bil med trevlig motor, hög krocksäkerhet och bra kvalité. Lagom stor för mina behov samt ett schysst andrahandsvärde. Jag är nöjd med (men samtidigt lite rädd för) mitt vuxna, förnuftiga och mogna tankesätt! ;)

Exempel:
Volkswagen Golf GTI 1.8 2000: 78 000:-
Volkswagen Golf GTI 1.8T 2000: 75 000:-
Volkswagen Golf GTI 1.8T 2000: 82 000:-
Volkswagen Golf GTI 1.8T 1999: 85 000:-

DO YOU GET THE POINT? Hehe.. Just det. Golf GTI ungefär 1999-2001, femdörrars som gått max 15 000 mil. Priset hamnar då, med schyssta fälgar och bra skick, runt 70 000 pix. Halvförsäkringen hamnar utöver detta på max 600:- /månad.

Slutligen kan jag informera om att jag har lovat en tjej på jobbet, som enligt egen utsago hade samma klädstil som jag har när hon var i min ålder, att jag ska ha klänning på mig när jag fyller 30. Allt i samband med en klädesdiskussion efter beslutet att gruppen på jobbet ska ha "Fancy Friday" imorgon. Alltså dresscode..det ni!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

" .....klänning på mig när jag fyller 30"
This i will remember!!!

Men du är ju så himla fin i det du har på dig nu, så stå på dig. :-)

Ursäkta min dubbelmoral...:-) Pussar från en som saknar dig så !!!

2007-11-22 @ 14:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback