"Vilken jääädra smäll"

För er som inte känner igen citatet så kommer det från Dynamit-Harry i Jönssonligan. I sammanhanget passar den ruskigt bra eftersom det är just vad det var..en jädra smäll. Vad var det då som hände? Jo,undertecknad skulle enkelt plocka upp en hård men dåligt slagen straff som gick mitt på mål.. Varpå bollen studsar rakt upp på den gropiga planen och knockar mej!

Följderna blev groggy, huvudvärk och näsblod (blöder aldrig näsblod - tillfällena genom alla tider går att räkna på ena handens fingrar). Blev naturligtvis kommenderad en lugn kväll och att inte sova ensam..turligt nog erbjöd sig en sjuksköterskestuderande vän att ställa upp å sova på min magnifika soffa. Sånt uppskattas,kände mej minst sagt trygg när jag somnade in :)

Dagen efter är skallebanken kvar i en obehagligt krypande känsla..näsa och överläpp är lagom svullna och jag e lite mer småförvirrad än vanligt. Trots det är lättnaden över att det trots allt inte var allvarligare den övergripande känslan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback