Kommunikationsutbildning

Torsdag och fredag förra veckan gick jag en kommunikationsutbildning på jobbet. Den går ut på att man ska bli medveten om vad man säger och hur man säger det,samt vad i samtal med kunden som man kan förändra till det bättre. Detta genom att prata om olika situationer och genom att spela in samtal för att sedan gå igenom dom med två andra kursdeltagare + läraren.

Direkt efter kursen kände jag mej "stor stark å milslång..med tio ton på min skivstång" för att citera en skön låt. Oslagbar med andra ord. Fullpumpad med adrenalin, självförtroende och säljargument tillsammans med vägar att lösa problem och att kommunicera på rätt sätt.

Det hela resulterade i.....platt fall. Eller nästan iallafall. Det har varit riktigt segt både måndag och onsdag på jobbet. Inga katastrofsiffror säljmässigt dock,men helhetskänslan har varit förvirrad och otydlig istället för glasklar och lättförstådd.

Anledningen är naturligtvis att jag tagit till mej för mycket information på en gång,velat utnyttja alla knep och tips på samma gång vilket till slut blev för mycket att tänka på. Mitt mål,åtminstone till nästa vecka,är att strukturera upp tankegångarna så att jag tar ett steg i taget på vägen mot en fortsatt framgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback