Två låttexter

De är av samma genomtänkta rappare och just dessa rader stämmer in ruskigt bra på undertecknad enligt mig själv:

"Hur känslorna tas, kommer min hjärna att dölja/
För jag har fått stryk, stått pall/
Men slagit tillbaks aggressivt, men aldrig slagit med hat/
Bara ovanligt smart, strategisk, korrekt/
Det är som jag har det klart, planerat perfekt/
Mitt liv i detaljer, hur jag navigerar fram/
Hur jag agerar för att verkligen vara sann/
Jag sakta ser mig omkring räknar timmar, sekunder/
Har blivit någonting från att bara vara ett nummer/"

------------------------------------------------------------------

"Allting snurrar runt/
För jag lever i en karusell, det är som hugget och stucket/
Ingen dag har varit säkert sen den dan jag lämna plugget/
Tog några chanser, prova några branscher/
Men dagar av slit gav inga stadiga finanser/
De var lång väg hit för att komma upp på scen/
För att slippa gammalt tjafs, en massa stress och problem/
Det första som jag lärde mig, armbågarna utåt/
Skjut ut dom, var på din vakt och lita aldrig på nån/
Som vill in i din zon/
Kom ihåg vid varje vänlig typ du möter finns en annan person/
Framgång ger vänner medan motgången prövar dom/
Enkel matematik är dom bra eller skit/
Och jag steker dom som stekt mig, bränner dom som bränt mig/"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback