Mycket fotboll på tv

I och med flytten till sydliga breddgrader såg jag till att skaffa canal+. Detta i samband med en underbar soffa är en oslagbar kombination. När jag inte spelar fotboll själv så drar jag hem ett par kompisar,kryper upp i soffan och ser nån match från de stora ligorna.

En låt som har gått mycket sista tiden,framförallt i bilen är Mario Vazques - Gallery. Fast inte den vanliga versionen som går på radio,den e för mycket rn'b för mig. Däremot den remix som bildelarkompisen har på skivan i bilen,den är mer hiphop. Känner ni igen? 
"She's so confused/
She knows she deserves more/
Someone who will love and adore/
...
And girl you're just way too fine/
Gotta be treated as one of a kind."

Vi har fotbollsledigt tisdag till måndag nästa vecka,det är ruskigt välbehövligt. Även om jag tränar varje dag ändå så är det skönt att kunna styra tider och omfattning på egen hand ibland. Från början funderade jag på att åka hem en sväng till underbara Uppsala i helgen..men efter lite övervägande insåg jag att det skulle bli skönt att vara lite ledig här nere för en gångs skull.

Helgen kommer istället att gå åt till att känna mej som hemma i den nya staden. Några måsten (till exempel ikea för att fixa det sista till lägenheten) men annars har jag lovat två saker: snabbvisit i Borås för att se en kompis match på söndag. Utöver det har två killar från underbara Uppsala fest här i stan. Det innebär att det kommer ner lite folk hemifrån också. För mig personligen kommer det att bli lugnt och städat,funderar på att ta bilen.

Som ni märker så är det lite segt på jobbet idag :)
Over and out.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra där. Du hade visst tid att skriva ett nytt lååångt inlägg idag. Inte mkt att göra på IF! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback