Midsommarhelgen

Undertecknad började med att skippa det lokala kompisgängets planer för midsommarafton..vilket kanske sågs som mindre uppskattat även om jag är nöjd med valet såhär i efterhand. Istället föll valet på min kompis hemifrån som bildat familj här nere. Middag vid långbord på tomten ute på landet, partytält och femkamp (som mitt lag naturligtvis vann) stog på schemat. Totalt sett en väldigt lyckad kväll även om jag tog det hyfsat lugnt för att orka med den om möjligt än mer efterlängtade midsommardagen.

Efter dusch och mat så mötte jag upp flickorna på en parkering för färd till stugan där vi skulle bo. Väl framme insåg vi att vi var något slitna, vissa tog en välbehövlig powernap samtidigt som vi andra spelade kort och snackade skit.

Strålande solsken kombinerat med grillning på mycket hög nivå, rent av världsklass, samt öl eller halsa vin om man kände för det, gjorde att humöret var på topp! Till slut kom värden och värdinnan med ett förslag; turnering i blåsa-pilar-på-pricktavla-genom-ett-långt-rör (har ingen aning om vad det egentligen heter som ni märker).

Spänningen i turneringen var olidlig, alla presterade över förväntan men utan någon fullträff i bullseye. Tills jag klev in som sista tävlande: pang. En tia direkt. Erkänner såhär i efterhand att jag verkligen inte var ödmjuk i det läget. Men det spelade ingen roll: pang. En tia till. Behöver jag nämna att jag vann tävlingen? ;)

Efter detta förflyttade vi oss till verandan utanför friggeboden som skulle bli vår nattvist. Ölspel och liknande gjorde att stämningen ökade till en om möjligt ännu högre nivå. Många roliga kommentarer som toppades av följande:
-"Vad är en schteekare?"
-"Schteekare? Haha! Stekare..det är typ en brat.."
-"Jasså, en bratt!!"

Till slut lyckades vi ragga skjuts till färjan, och nu kommer vi till helgens mest ovärda. Färjan tog väl exakt 53 sekunder från strand till strand, vilket vi insåg först efteråt..och då hade vi redan betalat! Haha.. Väl framme i kön till stället så fick vi stå och trängas med bratsen i en dryg timme innan vi kom in..för att inse att stället inte va i närheten av fullt. Jaja, det struntade vi ändå i = upp på scen och äga stället. Det måste varit första gången jag varit ute nån annanstans än i hemstaden som jag verkligen älskade musiken på stället, iallafall till en början var det helt magiskt.

Efter ett par timmar kom vi fram till att vi nog börjar bli gamla, eftersom vi kände oss nöjda för kvällen och gick för att en del ville äta innan resan tillbaka till lugnet i friggeboden. Årtusendets dyraste taxiresa (1:- /sekund!! Stark tvåa i helgens mest ovärda) delades av alla icke-raggare.. ;)

När raggaren, sur som ett bi, väl behagade dyka upp i vår enkla boning, så sade hon inte ett ljud utan sprang bokstavligen upp för stegen till loftet och somnade verkligen i farten. Sjukt kul!
Morgonen efter kändes minst sagt tuff på de flesta fronter. Värden och värdinnan bjöd, mycket välkommet, på frukost. Sömntutorna från lördag eftermiddag gjorde ingen besviken utan presterade även ett par timmar dagtid på söndagen.

Tidsfördrivet blev mest segt, men vi lyckades ändå pumpa lite musik och älta kvällen som varit..till slut kände vi oss i form att köra bil men tog inte hela resan hem direkt. Bad- och matstopp var två viktiga detaljer för att man skulle känna sig som en ny människa. Väl hemma var det nog både en och två av flickorna som gick in i den berömda väggen och halvdäckade i respektive soffa.

Sammantaget en fantastiskt helg. Min enda fråga är när det blir favorit i repris? Bilderna kommer vid tillfälle!
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mkt trevligt Bac. Och, ja, det bäör bli en precis innan sommaren är slut...

Postat av: Kajsa

Självklar ska det bli repris! Lördagen var kung..:) Men säg aldrig att alla överpresterade i blås tävlingen. Jag fick 10 p på tre pilar!!!!!!

2007-06-28 @ 11:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback