Ångest

Tre mål på fyra avslut. Skulle du som objektiv och oberoende såga en målvakt efter en sådan insats? Det skulle jag gjort, garanterat. Utan att tveka och stenhårt, vid fotknölarna.

Att målvakten vi nu talar om är jag själv gör inte saken mycket enklare. Djävulen på vänsteraxeln skriker "vilken sopa du är, nästan dags att lägga av med fotbollen nu efter den insatsen" upprepade gånger.. Samtidigt som ängeln på min högelaxel ömt viskar "det gör inget, du har klarat liknande situationer förut. Släpp det och gå vidare så känns det bättre"
Så jävla lätt för dom å säga!!!

Det jobbigaste med dagens match, och anledningen till min ångest, är att om jag hade presterat så hade vi inte förlorat. Känn på den..tänk tanken eller säg orden högt: "hade jag presterat så hade vi inte förlorat."
Det är ändå till syvende och sidst just den enorma pressen som gör det så fantastiskt att vara målvakt.

Det är svårt att leva ett normalt liv resten av helgen efter en svidande och ångestladdad förlust. Men man måste ta sitt fotbollsliv med en nypa salt de gångerna för att överhuvudtaget överleva som människa.

Lagfesten ikväll har varit bokad hela veckan, men även om det förmodligen kommer vara ordentligt avslaget till en början så kan jag ändå garantera att vi kommer att ha kul. För så professionella är vi ändå, att vi försöker skjuta undan ångesten för att gå vidare. Man blir ju inte direkt en bättre fotbollsspelare eller person av att stanna hemma och älta matchen istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback