En vänlig själ

Måste ta tillfället i akt och berätta om en fantastiskt vänlig människa som jag stötte på av en slump idag. Det är inte ofta det händer att folk helt osjälviskt hjälper andra med något så enkelt så som hände mig idag.

Till att börja med måste jag berätta historien bakom: Jag åkte till Ikea med min bästa kompis från gymnasiet,hon har flyttat hit och bildat familj (som jag berättat i tidigare inlägg). Efter ett par timmar hade jag köpt en del,men inte mer än vad jag med nöd å näppe kunde få med hem. När jag skulle gå av bussen för att byta till spårvagnen hem så kom en liten dam å hjälpte mej att bära av bussen. När jag tackade för hjälpen så började hon fråga vart jag skulle och så..det hela slutade med att hon hjälpte mej hela vägen till vagnen (kanske hundra meter),sen stog hon å väntade tills den kom å hjälpte mej "så att jag kom med ordentligt". Kändes som jag hängde med min mamma ;)

Som pricken över i så hann hon inte gå av vagnen innan den började rulla.. Hon log bara och sa att hon kunde gå av nästa stopp. Under denna korta men konstiga stund hann hon berätta att hon var från Thailand och att hon jobbade som lärare i hemspråk. Gullig dam,tack för hjälpen!

Kommentarer
Postat av: Hoffa

Hehe, komiskt, den är ju faktiskt inom samma genre dom "min" tant men jag måste ändå säga att din var mycket vänligare än min? Jag kanske skrämmer iväg dom trevliga=) Haha...kram påre

Postat av: Svensson

Hey babe.
skönt att höra att det gör bra för dig (och att se att du kommit igång med bloggandet igen så att man kan hänga med i din vardag. ;D) Saknar dig här hemma, särskilt nu när man faktiskt blivit uppsalabo också. Kom och hälsa på så fort du kan! Take care.

2007-02-03 @ 19:38:39
URL: http://malson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback