Till Krabi och tillbaka pa Phi Phi

Vi erkanner, det var en tabbe att aka till Ao Nang i Krabi. Med en snittalder pa runt 40 och dar de enda i var alder var nyforalskade par, insag vi snabbt att Phi Phi ar stallet for oss under den har resan. Guldkornen vi minns fran dagarna i Ao Nang ar forst vart grymma boende: ett rum pa Southland House for alla sju med aircondition, safetybox och kylskap. Ruggigt billiga 310 Baht per person och natt gjorde detta till vart overlagset basta boende pa hela resan.

Nasta guldkorn fran Ao Nang var heldagsvistelsen pa vackra naturreservatet Chicken Island. Bortsett fran ett monsunregn modell varre precis nar vi valt att ga och ata lunch, sa var det en trevlig tripp. Mycket roligt sades i vattnet denna sista dag for mannen i sallskapet. Har ar ett urval av vad som sades:
"- Jag kan styra over min mens. Jag har lite mer power an er andra." T.A ar patagligt nojd med att hon inte har mens under resan, bortsett fran det roliga ordvalet sa har hon anda all ratt att vara nojd.
"- Pa onsdag, tjejer, da javlar ska jag knulla!" Nagon av brudarna lovar mycket, med tanke pa att det ar onsdag idag sa vantar vi andra med spanning pa att se om hon haller sitt lofte om bortamatch. Det roliga ar att det kommer fran ett ovantat hall. Tillaggas bor, var att detta sades nar personen ifraga insag att hon var ensam om att inte haft hemma- eller bortamatch under resan..

Vi kan ibland bli lite val harda i kaften mot varandra, jargongen ar skamtsam men aningen ra i vissa fall. Exempelvis har K.M-R fatt hora att hon far huvudet avsparkat om hon inte haller sig i sin extrasang om natten. Aven C.L har fatt utsta liknande:
"-Om du inte e snall nu sa kommer jag att lyfta upp dej i brostvartorna och kasta i dej i vattnet!"
Vid ett annat tillfalle, under batresan tillbaka till Phi Phi fick samma C.L veta att hon ar en subba. Detta har renderat i manga skratt, och ni behover naturligtvis inte vara oroliga dar hemma eftersom detta inte ar nagot ovanligt i vart gang. Samt att vi vet att saga ifran ordentligt nar det gar for langt.

Vi har drabbats av diverse fysiska bakslag under resan. Dels har jag ju berattat om mina myggbett, men dar ligger jag redan i la. For att undersoka saken narmare, stallde tva av mina medresenarer upp for mig genom att, med killsallskap som tackmantel, spendera lite tid och mysa till under bar himmel pa stranden. Slutsatsen ar att deras bett var langt varre och maste vara nagon strandloppa eller liknande. Tack for hjalpen flickor, det uppskattas verkligen!

Nar vi anda ar inne pa de fysiska bakslagen vill jag beratta lite mer, dock utan att bli speciellt langrandig. Ett stort antal kraschade magar far man rakna med under en sadan har resa. Men var i vanliga fall hypokondriska van, har fatt utsta varre grejer. Hog feber, hosta, halsont, blasor i munnen och omfattande magbesvar ar nagra av symptomen. Detta ledde till att den inplanerade resan till Koh Tao inte blev av, utan att vi istallet akte med resten av ganget tillbaka till Phi Phi. Jag gramer mig fortfarande over det, ville verkligen till Koh Tao!

Val tillbaka pa Phi Phi blev det en ordentlig utgang for oss alla, bortsett fran var sjukling. Mycket roligt hande och vissa saker kommer att altas, dels nagot allsvenskans snabbaste (som jag tidigare berattat om) gjorde. Det hela borjar med att han, ensam pa Carlitos dansgolv, tar en liten stol och borjar dansa med den. Nar han inser att barstolarna ar flera ganger storre, gar han fram till baren och fragar om det ar okej att han gor sin dans med barstolen. Nar han fatt tillatelse borjar spektaklet, fortfarande ensam pa dansgolvet. Hans redan legendariska barstolsdans maste upplevas, jag tror inte att jag kan beskriva den med ord.
Senare under kvallen bjuder killens reskompis pa en ruskigt rolig Michael Jacksondans, som faktiskt har beskadats tidigare under resan. Men da fornekade han det hela valdigt bestamt som logner och fortal.

Jag har faktiskt glomt att beratta om en lat som har altats sen forsta kvallen pa Phi Phi. Den gar ut pa att, genom att folja en mall, dissa eller hylla nagon eller nagra som ar fullast/karast/rodast/gladast pa on. Kan se ut som foljer:
"Vem ar karast pa Phi Phi?
Carro Carro, Micke Micke
Carro Carro, Micke Micke"

Anledningen att jag kommer ihag att ta upp detta nu, ar att vi fick hora en enastaende remix pa laten under sista forfesten pa var forra vistelse pa Phi Phi. Remixen ser vi fram emot ikvall igen, samt ett utlovat skrattmedley fran K.M-R.
Sedan tidigare altas naturligtvis aven klassikern fran i somras:
"Carro och Micke ar inte som dom andra, nej nej nej, dom ar kara i varandra"

Sen vi kom tillbaka fran Krabi har vi valt att ligga vid en ruskigt soft pool i tva dagar. Skont med omvaxling och skont att slippa all sand for en gangs skull. Men framforallt gjorde gruppen detta for K.Ts skull, da hon envisats med att stretcha ungefar tva timmar om dagen eftersom hennes veka kropp tydligen inte tal solstolarna pa beachen.
Idag blev varmen pa stranden for jobbig, sa vi tog vart fornuft till fanga och akte 
Bananaboat. Riktigt kul och manga skratt eftersom vi ramlade av ruskigt manga ganger. Det roligaste och mest anmarkningsvarda maste varit nar K.M-R var den enda som ramlade av.

Nu stannar vi har till imorgon, fyra av flickorna aker da hem till regniga Sverige. Vi andra tva fortsatter tillbaka till Bangkok igen. Dar ar planen att gora en tatuering under fredagen, samt att shoppa det allra sista. Pa lordag aker vi tillbaka till verkligheten..

Slutligen ett tips till alla er dar ute: tala aldrig om for en full och lattretad amerikan att du verkligen inte tycker om USA. Det kan sluta med 19 stygn i ansiktet och en natt pa sjukhuset Phi Phi Clinic. Men ingen ar val sa dum att man sager nagot sadant, utan varenda kotte forutsatter val att amerikaner ar megapatriotiska och gor allt for att forsvara sitt land. Eller?
To be continued.....

Kommentarer
Postat av: Storasyster

"Tillaggas bor, var att detta sades nar personen ifraga insag att hon var ensam om att inte haft hemma- eller bortamatch under resan.."

Jaså du!!! din lilla semesterflirtare där... :-0
Längtar efter dig!!!
Men du kommer ju snart, även till U-a? Puss I stora lass!

2007-12-12 @ 13:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback