Myggbett och Krabi pa lordag

Hotellbytet gick smartfritt, vi bor nagot billigare men fortfarande lika frascht med kylskap och a.c, dusch a toa pa rummen. Dock har vi fortfarande tre rum. Vi har bestamt nasta avsnitt pa resrutten, pa lordag morgon tar hela ganget i samlad trupp baten till Krabi.

Under hela resan har jag drabbats av diverse myggbett pa smalbenen, inget man egentligen tanker pa, men nar jag vaknade i morse hade nagra av dem svallt upp och blivit ordentliga utslag. Ju langre dagen gatt, ju fler av betten har blivit utslagsliknande och extrem klada har plagat mig. Jag raknade betten tidigare, kom fram till runt 50 stycken. Hur normalt ar det? Nu har jag iallafall kopt en salva som ska hjalpa mig mot besvaren.

Dagarna flyter fortfarande ihop med sol och bad, ol och god mat, shopping och manga skratt. For att bryta vardagslunken har vi gjort tva utflykter, en idag och en igar. Igar tog vi en
longtailboat till Maya Bay, dar filmen The Beach spelades in. Sagolikt vackert, man ifragasatter verkligen inte varfor on ar ett naturreservat.

Idag har vi hallt oss kvar pa Phi Phi, men tog anda en likadan bat till en lugnare strand pa andra sidan on. Long Beach ar betydligt mer badvanlig an stranden vi hangt pa tidigare. Innan har vi fatt vanja oss vid extremt langgrunt och lagvatten kombinerat med valdigt hog vattentemperatur. Man ligger alltsa vanligtvis i princip direkt pa sandbottnen med inte ens svalkande vatten tva decimeter djupt. Idag har vi tvartom haft hyfsat djupt och svalkande vatten, vilket ledde till en hel del vattenlekar.

Igar hade vi, sen flera dagar tidigare, planerat Phi Phis fetaste fest med borjan pa varat hotellrum. Efter obligatoriskt olspel med lite val mycket regler (alla maste prata engelska, man far inte saga namn, man far inte peka, och slutligen att man maste saga allt tva ganger two times two times), kom vi slutligen ivag for att gora on, tanken var forst till Carlitos och sen kanske till Hippie Bar. Men till vart fortret upptackte vi att allt var ...stangt. Och ...stendott. Kungens 80-arsdag var anledningen, sa nagot missnojda hamnade vi pa stranden vid en bar med ett gang andra, dock utan musik.

Jag fortsatter med att publicera diverse redan oundvikligt klassiska citat:

- E.S skulle forklara for en stackars restauranganstalld att hon inte ville ha pommesen i sin falafel, utan vid sidan av istallet. Vi skrattade sa mycket nar hon, direkt oversatt, sa att hon ville ha sina rander pa en platt, att vi inte kunde komma till undsattning for att verkligen forklara vad hon ville. Det hela slutade med att en kille som inte tillhorde oss fick hjalpa till att forklara, men nar maten val kom fick hon pommesen i falafeln anda men plus en extra pommestallrik. "-I want my stripes on a flat."
- T.A har, som sa manga ganger innan, blivit hes efter ett par lite val hoga toner, haha. Detta skulle hon forklara for nagon, vilket lat som foljer: "-I am very hose."
- Jag har glomt att beratta om en nyfunnen kompis till oss, som inte reser med oss men som vi traffat har. Han spelar aven han i allsvenskan. Nar han pratade om detta med nagon australiensare en sen natt, berattade han foljande: "-I am the fastest guy in Allsvenskan in Sweden!" Tillaggas bor att han ar en ganska stor och reslig mittback..

I ovrigt vill jag tillagga att forsta riktiga bortamatchen agt rum. Av sekretesskal blir dock inga namn avslojade. Enligt egen utsago har dock personen ifraga haft en vaaaldigt trevlig natt.
To be continued.....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Per Asp alltså. Hahaha! :)

Postat av: Norpan

Ni verkar verkligen ha skôj därnere! kramar från ett grått götelabörg

2007-12-06 @ 14:08:13
Postat av: Robin

Om vi ska vara allvarliga så är ju Nisse Johansson allsvenskans tjockaste mittback, men jag hoppas inte du hänger med honom.....
Det låter nästan som alla betten på benen kan vara bedbuggs.. Scary!
Och så du vet, det spöregnar i Uppsala. Hela dagen!
Simma lungt!
Puss/Söderberg

2007-12-07 @ 18:20:32
Postat av: Rinky

Hej hej!
Det är ju bara att gratulera till bra val av veckor att resa från tokregnet i Götet. Har upptäckt att mitt regnställ klarar 10 dagar i rad utan att läcka, det du! För övrigt tränar alla, utom ni, tills de spyr (gissa vem?) ;-) här hemma och har träningsvärken Allan... Saknar er på Förbovallen! Kom hem nu!

Kram på alla pepparkaksgummor

2007-12-09 @ 21:31:56
Postat av: kajjan

Harligt att ni hallar stallningen hemma..hahaha, vem har spytt?? SIG! Jag lagger min gissning pa sofie carlsson ;)
Krams
Forovrigt sa tranar vi med ;)

2007-12-11 @ 10:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback