Arrividerci Thailand

Sista kvällen på Phi Phi bjöd på mycket, men dock varken skrattmedleyt eller den utlovade matchen. Nåväl, såhär i efterhand känns det som att det gör detsamma eftersom vi ändå fick se T.A och K.T thaiboxas. Tro det eller ej, men det var fantastiskt roligt när två småkaxiga och uppenbart alkoholpåverkade stockholmsbrudar kom fram till vårt bord när vi precis satt oss. De ville mer än gärna utmana två av oss i ringen.. Jag ska inte förstöra mer av nöjet (hänvisar till filmerna på facebook), utan istället enkelt berätta att våra brudar förnedrade dessa kaxiga bruttor. De låg mer än de stod på benen under fighten, och kunde inte ens gå dagen efter.

Sent om sider dök faktiskt en något efterlängtad person upp, nämligen världens roligaste manliga Oslobo. Denna svenske gutt bor tillsammans med mina närmaste barndomsvänner i Oslo, och hade utlovat en fotbollsmatch på stranden innan vi åkte hem. Så blev dock inte fallet, eftersom hans lag/gäng var betydligt mer medtaget sedan festandet dagen tidigare än mitt lag/gäng. Vi ser det som en, för grabbgängets räkning, pinsamt generande Walk Over!

När de sista soltimmarna med grillolja plöstsligt var över, färdades gänget tillsammans tillbaka till Phukets flygplats. När tvåveckorsflickorna tog flyget hem till kalla och regniga Norden, åkte vi andra två tillbaka till av oss väl omtyckta Bangkok. Då hotellet vi tänkt bo på, D&D Inn, var fullbokat den natten, sökte vi oss tillbaka till Rikka Inn vilket var lyckat eftersom vi fick ett större och fräschare rum den här gången. Vi drog direkt ut i nattvimlet för att hinna shoppa upp de sista pengarna, samt för att undersöka möjligheterna för mig att tatuera mig hos väl rekommenderade
Pumpkin Tattoo.

Fredagen, tillika sista dagen i Thailand, började i ett rasande tempo. Vi åkte återigen till det enorma köpcentret MBK, vilket blev ett kärt återseende. Efter att ha tagit ut ett antal tusenlappar Baht från krediten var vi redo för att shoppa sönder stället, vilket vi faktiskt gjorde. Efter drygt tre timmars intensiv shopping, som snarare kändes som max en halvtimme, åkte vi tillbaka till Khaosan Road igen. Besök nummer två på Pumpkin Tattoo innebar att de nu ritat upp min tatuering precis som jag ville ha den, lyckoruset var enormt. Vi bokade tid för tatueringen ett par timmar senare, lämnade allt från MBK på hotellrummet och begav oss ut igen. Nu stod fotmassage (det gör jag nog inte om, jag e alldeles för kittlig!) och hårklippning på schemat. Efter mat och ytterligare shopping var vi tillbaka på Pumpkin, jag är väldigt nöjd med både resultatet och deras proffesionalism!

Vår sista natt i Thailand, i Bangkok, på Khaosan Road och på Rikka Inn blev minst sagt tumultartad. Vi hade bokat efter mycket om och men fått boka ett hotell åt mina kära vänner från tiden i norr, som skulle komma med buss från Thailands östra sida under natten. Tumultet började vid tolv, då vi blev väckta ur skönhetssömnen av ett bankande på dörren. Den kvinnliga receptionisten ville försäkra sig om att mina vänner verkligen skulle dyka upp, och frågade "Arrr jo rilli sooorrr?" minst tio gånger innan hon var nöjd och lät oss sova igen.
En timme senare tvingade min rädda rumskompis mig att svara i hotelltelefonen som ringde högljutt. Yrvaken och megatrött fick jag återigen förklara för hotellpersonalen att mina vänner verkligen skulle komma, och att de inte dykt upp ännu eftersom deras buss antagligen var försenad. När jag erbjöd mig att betala för rummet blev hon lugn och sa att det inte behövdes.
När vännerna slutligen dök upp, ytterligare en timme senare, hade receptionisten gett bort deras rum trots allt. Det kändes verkligen värt allt nattligt meck vi fått utstå! Haha, eller inte. Dock väldigt kul att träffa dom till slut, även om de fick ge sig ut i natten för att söka nytt boende.

Hemresan bjöd inte på några överraskningar eller egentliga obehagligheter, däremot lovar jag härmed att aldrig mer sätta min fot mer än två timmar i sträck på världens överlägset skabbigaste flygplats - nämligen den i Moskva. Usch och fy, jag hoppas innerligt på att slippa se något liknande på annat håll i världen.
En sammanfattning av semestern hade inte gynnat någon eller något alls i dagsläget, därför avstår jag iallafall tills vidare. Däremot kan jag med säkerhet utlova ett omfattande och väldigt givande bildinlägg inom kort. Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback